- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

توسعه ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان

عیلویه نیوز: مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با استفاده از آب مخزن اصلی سد رئیسعلی دلواری، ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان توسعه می‌یابد.

خبرگزاری فارس: توسعه 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز” اظهار داشت: سد رئیسعلی دلواری از بزرگترین نعمات انقلاب اسلامی برای کشاورزان منطقه است و در رشد و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی منطقه تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: شبکه آبیاری و زهکشی دشت شبانکاره که از انشعابات بند انحرافی سد رئیسعلی دلواری است، ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دشت شبانکاره را زیرپوشش قرار می‌دهد.

رجایی اذعان داشت: با استفاده از آب مخزن اصلی سد رئیسعلی دلواری، ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه اراضی کشاورزی و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بهبود اراضی کشاورزی موجود پیش‌بینی شده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: بند انحرافی سد رئیسعلی دلواری نیز هزار و ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت منطقه را آبیاری خواهد کرد.

این مسئول با بیان الگوهای کشاورزی متناسب با زیست‌بوم منطقه و استان عنوان داشت: در این دشت الگوی کشت پیشنهادی شامل گندم، جو، جالیز، یونجه، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی با توجه به اقلیم طبیعت منطقه است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: همان‌گونه که احداث سدهای بزرگ برای مهار روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدر رفت منابع ارزشمند آب تاثیر غیرقابل انکاری در امر توسعه صنایع و زیرساخت‌های کشاورزی و اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد احداث سدهای کوچک آبخیزداری نیز در این مسیر امری ضروری است.

رجایی در بیان مزایای احداث سدهای آبخیزداری در کنار سدهای بزرگ ذخیره آب بیان داشت: احداث سدهای آبخیزداری در کنار این سدهای بزرگ تا بهر‌ه‌برداری نهایی از آنها به طور متناسب با آب‌های سطحی می‌تواند مکمل سدهای بزرگ موجود و یا در دست احداث و تقویت کننده سفره‌های آب زیرزمینی باشند.