- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

عملیات «گل نسرین» چگونه شکست خورد؟

«نماینده لبنانی نیمی از پول‌های ارسالی شما برای گروه‌های مسلح را دزدید و رفت و عملیات شکست خورد. با تشکر، دستگاه اطلاعات سوریه». این آخرین پیام عملیات نسرین (تجزیه) سوریه است که دستگاه اطلاعات سوریه برای سازمان جاسوسی آمریکا ارسال کرد.

خبرگزاری فارس: عملیات «گل نسرین» چگونه شکست خورد؟

به گزارش فارس، کفاح نصر تحلیلگر سرشناس منطقه در گزارشی به عملیات گل نسرین آمریکا در سوریه اشاره کرد و با افشای چگونگی شکست آن و نحوه عملکرد دستگاه اطلاعاتی سوریه، تصریح کرد که این عملیات ویروسی امنیتی-تبلیغاتی بود که با هوشیاری عناصر امنیتی سوریه شکست خورد.

نصر نوشت: چند هفته پیش در گزارشی از ناکامی امنیتی بزرگ آمریکا در خاک سوریه نوشتم اما چیزی از این عملیات امنیتی نگفتم اما بعد خبرهایی از چند منبع در این خصوص منتشر شد و حتی بسیاری زمانی که موافقت امریکا با ماموریت کوفی عنان را مشاهده کردند، می‌دانستند که این موافقت نه از روی لطف و کرم آمریکاست بلکه نتیجه یک شکست است یا یک برنامه‌ریزی جدید کاری علیه سوریه. سوال مهم این است که جزئیات این ناکامی آمریکا چیست؟ آیا نام این عملیات امنیتی گل نسرین بود؟

خیلی‌ از سوری‌ها از شایستگی و پاکی هیئت ناظران عرب به ریاست سرلشگر محمد مصطفی الدابی [در دسامبر گذشته] غافلگیر شدند. گزارش این هیئت  از اوضاع سوریه کاملا واقعی و بی‌اندازه بی‌طرفانه بود. اما این هیئت [بدون اینکه خود بداند] پوششی برای کار دیگر بود. به هنگام حضور گروه الدابی در سوریه، یک خلأ امنیتی بزرگ در نقاط مختلف سوریه ایجاد شد چرا که ارتش ایست‌های بازرسی را برداشت، عناصر امنیتی را عقب کشید و ارتش از مناطق حساس فاصله گرفت. این خلأ ایجاد شده سبب شد کانون‌ها و گروهک‌های تکفیری پراکنده و دوباره خود را بازسازی کنند و برای عملیات امنیتی بزرگ‌تری آماده شوند. این عملیات چیزی نبود جز عملیات تجزیه سوریه اما پس از آنکه شکست خورد و اخبار و اطلاعات درز کرد، در اینترنت به نام «گل نسرین» منتشر شد حال آنکه این نام به نوع اتفاقاتی که در میدان درگیری رخ داد هیچ ارتباطی ندارد. حتی فراتر از این، این نام عبارت است از یک [ویروس] تروجان رسانه‌ای (یا اسب تروی) که هیچ ارتباطی با اقدام امنیتی آمریکا ندارد و در عین حال شکست امنیتی آمریکایی-صهیونیستی را در میدان نبرد، رد نمی‌کند.

شکست امنیتی آمریکا…؟

همه به یاد داریم که شهر حمص [سوریه] چگونه یکباره با عملیات قتل، ربایش، مثله کردن اجساد و جنگ شایعات منفجر شد. همچنین یادمان می‌آید هنوز در لاذقیه چگونه خودروهایی [ناشناس] شایعاتی را محله به محله اعلام کردند. این اتفاق اندکی قبل از تکرار سناریو در منطقه‌ای حساس رخ داد که با ربایش و قتل افراد در خلال چند ساعت عملیات آماده اجرا بود. شایعات کشتار همراه با مثله کردن اجساد و شهید، پسر فلان شخصیت مهم که مشهور بود آغاز شد و اینکه خیلی‌ها ربوده شده‌اند و باید برای آزاد کردن آنان دست به کار شویم و از طرف مقابل افرادی را برباییم… در حقیقت آمریکا موفق شد منطقه را تقریبا در یکی از حساسترین مکان‌های سوریه تحریک کند و نزدیک بود که آن من