- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اظهارات هاشمی در مورد اسرائیل برخلاف نظر صریح امام و رهبری است

اظهارات هاشمی در مورد اسرائیل برخلاف نظر صریح امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی، حتی دیدگاه گذشته شخص اظهار کننده است. لیکن ممکن است کسانی این نظر را القا نموده باشند که برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی به حمایت آمریکایی ها نیاز داشته باشند که کلید دریافت حمایت آنان کوتاه آمدن در برابر اسراییل است.

حضور هاشمی رفسنجانی را از استقبال شبکه های خبری بیگانه می توان دریافت کرد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گام نیوز در خصوص حضور هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات اظهار داشت: حضور هاشمی رفسنجانی از دو زاویه قابل ارزیابی است؛ یکی از زاویه ی هدف ایشان و کسانی که او را وارد عرصه انتخابات کرده اند و دیگر از منظر آثار و نتایج حضور.

وی اضافه کرد: پاسخ را از استقبال شبکه های خبری بیگانه و تفسیر و تحلیلی که آنها در مورد این حضور دارند و برخی از شخصیت ها و گروه و دسته های سیاسی داخلی که فتنه سال ۸۸ را برای شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زدند می توان دریافت کرد.

عبدالکریم جمیری ادامه داد: مردم هوشیار و حماسه آفرین ایران اسلامی به خوبی می دانند که این جریان برای تقویت نظام با نگاه امام و رهبری به میدان نیامده است، بلکه کاندیدایی را به صحنه آورده اند که زاییده مدیریت ۸ ساله او دولت اصلاحات بود که با ظاهر فریبنده اصل نظام اسلامی، اصول و ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های مورد نظر امام و رهبری را مورد هدف قرار داد و تا نفی اسلامیت نظام با توهین به مقدسات و تحلیل ناکارآمدی دین و حکومت دینی پیش رفتند.

وی افزود: حال که جریان اصلاحات در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری با شکست مواجه شده است و نمی تواند ظهور و بروز داشته باشد کسی را به میدان آورده اند که شاید بتوانند مجددا احیا کننده همان تفکر بوده و به جریان مرده جانی دوباره ببخشد.

تکلیف جبهه اصولگرا جلوگیری از تکثر در حضور کاندیداها است

جمیری در پاسخ به سوالی مبنی بر تکلیف جریان اصول گرایی با توجه به حضور هاشمی ابراز داشت:  تکلیف جبهه اصولگرا جلوگیری از تکثر در حضور کاندیداها و ایجاد وفاق و همدلی در معرفی کاندیدای اصلح با ملاک و معیارهای امام و رهبری است. همچنین آگاهی و بصیرت افزایی به عموم مردم، که با شناخت دقیق توطئه بدخواهان، وظیفه خود را به خوبی شناخته و عمل نمایند.

شورای نگهبان قطعاً بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نقش شورای نگهبان را در اتخابات پیش رو ارزشمند دانست و بیان داشت: شورای نگهبان که از فقها و حقوقدانان صالح و متقی تشکیل شده است، قطعا بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

جمیری در خصوص واکنش دولت در صورت عدم تایید صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی اظهار داشت: دولت، رییس جمهور و یاهر شخص و گروهی دیگر وظیفه دارند که نظر مرجع صالح قانونی را بپذیرند و اگر اعتراضی دارند در چهارچوب قانون دنبال نمایند.

جریان فتنه و انحراف با دو عنوان در پی انجام یک کارهستند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه جریان هاشمی و مشایی را یکی یا در تقابل هم می دانید عنوان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی اصول و مبانی مشخصی دارد که رهبری نقش هدایتگری جامعه را براساس همین اصول و مبانی برعهده دارد. حال هر گروه و یا شخصی که روش و منش خویش را به گونه ای تنظیم کند که با رهبری زاویه داشته باشد و تقویت کننده جبهه دشمن باشد در جریان واحد قابل تعریف است و به نظر می رسد جریان فتنه وانحراف با دو عنوان در پی انجام یک کارهستند و اینچنین متصور است که اگر یکی شکست بخورد پشت سر دیگری قرار گیرد.

اظهارات هاشمی برخلاف نظر صریح امام و رهبری است

جمیری در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی پیرامون ارتباط با اسرائیل خاطرنشان کرد: این اظهارات برخلاف نظر صریح امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی، حتی دیدگاه گذشته شخص اظهار کننده است. لیکن ممکن است کسانی این نظر را القا نموده باشند که برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی به حمایت آمریکایی ها نیاز داشته باشند که کلید دریافت حمایت آنان کوتاه آمدن در برابر اسراییل است.