- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اختصاص ۱۰۰۰ هکتار زمین از منطقه ویژه پارس به صنایع پتروشیمی

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اختصاص بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین از منطقه ویژه پارس به صنایع پتروشیمی خبر داد.پارس جنوبی [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین از اراضی این منطقه به صنایع ملی پتروشیمی واگذار شده است.

حجت‌الله فریدونی افزود: ۳۵۰ هکتار از ۱۰۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده برای شرکت ملی پتروشیمی به صنایع میان دستی و باقی مانده آن به توسعه صنایع پایین دستی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با احداث کریدور تاسیساتی در اراضی در نظر گرفته شده برای توسعه صنایع ملی پتروشیمی، در آینده‌ای نزدیک فراخوان برای سرمایه‌گذاران منتشر خواهد شد، گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع پایین دست از سوی صنایع ملی پتروشیمی به منطقه ویژه پارس ارائه شده است.

فریدونی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، دارای پتانسیل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، افزود: سرمایه‌گذاری در این منطقه بیش از ۳۵ درصد سود خواهد داشت و در کمترین مدت، اصل سرمایه برگشت داده می‌شود.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بازدید از منطقه ویژه پارس گفت: یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه در بخش صنایع شیمیایی و پتروشیمی، تولید عایق‌های گرم و سرد قابل استفاده در صنایع گاز و پتروشیمی است که می‌تواند به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم انجام شود.

وی تولید لاستیک ESBR را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع شیمیایی و پتروشیمی خواند و تصریح کرد: تولید انواع کامپاندهای لاستیکی و پلاستیکی و همچنین تولید پروپلین از پروپان به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش است.