- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فرشته نجات کودکان سرطانی ایران درگذشت

او برغم آن که فرصت مهاجرت و زندگی در آمریکا و اروپا با بهترین شرایط برایش فراهم بود ، ترجیح داد در ایران بماند و برای بازگرداندن زندگی به کودکان سرطانی ، فداکاری کند و به رایگان ، علم ، تخصص و توانایی خود را صرف این فرشتگان زمینی نماید.

 

پروفسور پروانه وثوق رئیس هیئت امنای بیمارستان محک که به “فرشته نجات کودکان سرطانی ایران” معروف بود ، در سن ۷۸ سالگی درگذشت تا جامعه امروز ایران ، عزادار فقدان یک “انسان واقعی” باشد.

  پروفسور پروانه وثوق ،  که بیش از نیم قرن ، همچون پروانه ، شمع کودکان مبتلا به سرطان را زنده نگاه می داشت ، دارای مدرک فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان بود.

پروفسور پروانه وثوق


او عمر خود را وقف خدمت به کودکانی کرده بود که سرطان، فرصت شادی را از آنان گرفته بود. هم از این رو بود که برغم آن که فرصت مهاجرت و زندگی در آمریکا و اروپا با بهترین شرایط برایش فراهم بود ، ترجیح داد در ایران بماند و برای بازگرداندن زندگی به کودکان سرطانی ، فداکاری کند و به رایگان ، علم ، تخصص و توانایی خود را صرف این فرشتگان زمینی نماید.

او در زندگی خود ، کودکان بسیاری را از مرگ نجات داد و به دامن حیات بازگرداند و بی شک ، بسیاری که امروز نفس می کشند ، رهین فداکاری ها و مهربانی های این بانوی ایرانی هستند که بیمارستان خیریه محک ، خانه اش بود.

جشن تولد

جشن تولد کودکان مبتلا به سرطان

 
پروانه وثوق ، فقط یک پزشک نبود ، او نمونه کامل یک انسان نیکوکار بود که هرگز کار بزرگش را در نجات کودکان ، به معیارهای مادی نیالود و همچون مادری مهربان ، زندگی خود را به معنای واقعی کلمه ، وقف کودکان سرطانی کرد و تا روزهای آخر زندگی پاکش ، خدمت کرد.

او تا آخرین روزهای عمر خود، علاوه بر ریاست هیئت امنای موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) به امر تعلیم و تربیت دانشجویان پزشکی و نیز درمان کودکان مبتلا به سرطان اشتغال داشت.

پروفسور وثوق


پروانه وثوق ، همواره به ما یادآوری می کرد که اخلاق ، انسان دوستی و مهربانی هنوز زنده است و سرطان نگرفته… روحش شاد.