- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

چلسی در ضربات پنالتی قهرمان اروپا شد

چلسی با برتری مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد.


  دو تیم بایرن مونیخ و چلسی در آلیانس آره نا شهر مونیخ دیدار نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند که این مسابقه در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما چلسی با برتری در ضربات پنالتی، قهرمان اروپا شد.

بایرن مونیخ در نمیه اول مسابقه، تیم برتر میدان بود و حمله های بسیاری را روی دروازه چلسی ترتیب داد اما دفاع متمرکز و پرتعداد بازیکنان چلسی، عملکرد خوب پتر چک دروازه بان این تیم و کم دقتی مهاجمان بایرن مونیخ موجب شد که در نیمه نخست چیزی جز آه و افسوس نصیب هواداران بایرن مونیخ نشود.

در نیمه دوم، حملات بایرن مونیخ ادامه یافت اما باز هم داستان نیمه اول تکرار شد تا در دقیقه ۸۲، توماس مولر موفق شد با یک ضربه سر چکشی طلسم دروازه چلسی را باز کند. در حالی که همگان تصور می کردند بایرن مونیخ می تواند با اداره کردن بازی در چند دقیقه باقی مانده برنده این مسابقه باشد، این گونه نشد و دیدیه دروگبا در دقیقه ۸۸ با یک ضربه سر روی کرنر برای چلسی گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند تا همه چیز به وقت های اضافه کشیده شود.

در حالی که تنها سه دقیقه از آغاز نیمه اول وقت اضافه گذشته بود، فرانک ریبری درون محوطه جریمه چلسی توسط دروگبا سرنگون شد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید تا بایرن مونیخ صاحب یک موقعیت عالی شود اما آرین روبن نتوانست ضربه پنالتی را به گل تیدیل کند و پتر چک این ضربه را مهار کرد.

در نهایت بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات حساس پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان باشد.

** ضربات پنالتی:

پنالتی اول را فیلیپ لام برای بایرن مونیخ به گل تبدیل کرد. پس از او، خوان ماتا پشت توپ ایستاد تا پنالتی اول چلسی را بزند اما نویر موفق شد ضربه ماتا را مهار کند.

ماریو گومز زننده دومین پنالتی بایرن مونیخ بود و او نیز موفق شد ضربه خود را به گل تبدیل کند. در مقابل داوید لوئیس نیز برای چلسی گلزنی کرد.

سومین پنالتی بایرن مونیخ را مانوئل نویر دروازه بان این تیم وارد دروازه پتر چک همتای خود در تیم چلسی کرد. فرانک لمپارد کاپیتان چلسی نیز سومین پنالتی این تیم را به گل تبدیل کرد.

اولیچ زننده پنالتی چهارم بایرن مونیخ بود که پتر چک ضربه او را مهار کرد. برای چلسی، اشلی کول پشت توپ ایستاد و پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا همه چیز مساوی شود.

در پنالتی پنجم، شوانشتایگر پنالتی خود را به تیر دروازه زد. پنالتی آخر چلسی را دیدیه دروگبا وارد دروازه بایرن مونیخ کرد تا چلسی با برتری ۴ – ۳ در ضربات پنالتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.