- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نخستین دوره تخصصی آموزش قرآن کریم در عسلویه برگزار شد

عسلویه نیوز: نخستین دوره تخصصی آموزش قرآن کریم در عسلویه برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نخستین دوره تخصصی آموزش قرآن کریم در عسلویه برگزار شد

به گزارش” عسلویه نیوز” دکتر سید محمدحسین طباطبایی (علم‌الهدی) بعد از ظهر امروز در آیین برگزاری نخستین دوره تخصصی آموزش قرآن کریم در مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه ویژه پارس، اظهار داشت:  فرهنگ والای قرآنی باید در جامعه نهادینه شود و تمام مردم و مسئولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

وی افزود: انس گرفتن با قرآن کریم و تلاوت آیات الهی با تدبر و تفکر عمیق‏، راه نجات انسان از تمام زشتی‌ها و پلیدی‌هاست.

این مفسر قرآن یادآور شد: تلاوت قرآن زمانی بیشترین تاثیر را دارد که همراه با تأمل و تدبر باشد همچنان که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: “این کتابی است پربرکت که بر تو نازل کرده‌ایم تا در آیات آن تدبر کنند و خردمندان متذکر شوند”.

طباطبایی با اشاره به اهمیت و ضرورت تامل عمیق در آیات الهی، ادامه داد: قرآن مجید، کلام خدا و مشتمل بر معارف والای الهی است؛ از این رو برقراری هرگونه ارتباطی با آن نیازمند ایجاد زمینه لازم و شایسته قرآن است.

بر اساس این گزارش، نخستین دوره تخصصی آموزشی قرآن کریم ویژه مربیان استان بوشهر با حضور دکتر محمد حسین طباطبایی (علم‌الهدی) و سید محمدمهدی طباطبایی، موسس جامعه‌القرآن کریم اهل بیت (ع)، به همت روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.

سخنرانی دکتر سید محمدحسین طباطبایی‏(علم الهدی) در مسجد سازمان منطقه ویژه پارس به مدت دو روز و برگزاری مراسم باشکوه ”شبی با کلام وحی“ با حضور دو شخصیت برجسته یاد شده در حسینیه یادگار امام (ره) روستای بیدخون از دیگر برنامه‌های تعیین شده در حاشیه نخستین دوره تخصصی آموزشی قرآن کریم ویژه مربیان استان بوشهر است.

همچنین مراسم باشکوه ”شبی با کلام وحی” امشب (سه شنبه دوم خرداد) ساعت ۲۱ در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک توحید جم، و چهارشنبه شب (همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر) ساعت ۲۱ در مسجد شهرک پردیس جم برگزار می‌شود.