- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نشست شورای روحانیت اهل سنت در خارگ

“عسلویه نیوز” روزگذشته نشستی با حضور ائمه جمعه اهل تسنن استان بوشهر و جمعی از مسئولین جزیره خارگ برگزار شد که به بحث و تبادل نظر در جهت ایجاد وحدت بین مذاهب شیعی و سنی پرداخته شد.

نشست شورای روحانیت [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت الاسلام کمالی امام جمعه خارگ در این نشست با بیان اینکه وحدت و همدلی باعث شکست دشمن خواهد شد افزود: امروز در جهان اسلام شامل تفرقه هایی هستیم که باعث جدایی و چند دستگی مسلمانان شده است و این هدفیست که دشمن دنبال می کند و برای تحقق آن برنامه ریزی های زیادی کرده است.

وی اظهار داشت: دشمن با روی کار آوردن فرقه های منحرفی همچون انجمن انحرافی حجتیه و یا حمایت و گسترش عقاید منحرفانه عبدالکریم سروش، سعی در به انحراف کشاندن دین اسلام دارد. و در این راه شاهد هستیم که حمایت های مالی و نظامی گسترده ای را حتی از برخی از تندروهای تکفیری، برای صدمه به قبور صحابه ی پیامبر می کند.

ایشان با اشاره به وحدت مثال زدنی شیعیان و اهل تسنن خارگ تصریح کرد:ما به حمدا… خوشحالیم که توانسته ایم در این جزیره با برادری و دوستی و بدون هیچگونه مشکلی در کنار یکدیگر زندگی کینم و این ها قطعاً از عنایات خداوند و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

امام جمعه خارگ اظهار امیدواری نمود این وحدت و هم دلی باعث خلق حماسه ای سیاسی شود تا حربه های دشمن با این اتحاد خنثی شود.

قاسمی بخشدار ویژه خارگ نیز، وفاق و همدلی را عاملی مهم در جهت رفع آسیب های جامعه دانست و خاطر نشان ساخت: ما در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس شاهد بودیم که برادران اهل تسنن و تشیع، در کنار هم برای دفاع از وطن و اسلام جنگیدند.

وی با اذعان به این نکته که حضور مردم در پای صندوق های رای حماسه ای بزرگ را رقم خواهد زد، تصریح کرد: نقش شما ائمه جمعه در اجرای این راستا، جهت شکست نقشه های شوم دشمن، نقش پررنگیست و شما با آگاهی هایی که به مردم خواهید داد، همانگونه که دشمن در این ۳۰ سال ناکام بوده است، می توانید زمینه ساز شکستی دیگر برای دشمنان باشید.

برزگر، رئیس اداره اطلاعات خارگ هم در این نشست با ذکر این نکته که دشمن با ایجاد شبکه های ماهواره ای به ظاهر طرفدار اهل سنت و به ظاهر طرفدار تشیع خاطر نشان کرد: یکی از نقشه های دشمن برای ایجاد تفرقه، بحث ها و تعصبات بیجا را از طریق این شبکه ها به باور مردم الحاق کردن است که باید به این نکته توجه داشت که مرکزیت کنترل این شبکه ها چه کشوریست!آیا بجز این است که در کشورهای غرب و مورد حمایت آنها هستند؟

وی با اشاره به فتواهای عجیب و گاهاً ضد اسلام  برخی از روحانیون با ظاهر مسلمان گفت: این فتواها سعی در تغییر احکام اسلام و لیجاد تنش، تفرقه و نفاق در بین مسلمنان را دارد.

ایشان ادامه داد: امروز تعداد زیادی از مسلمانان در سرتاسر جهان آواره شده اند، سوزانده می شوند، و آنها را مورد حمله و کشتار بی شمار قرار می دهند و این تنها بدین خاطر است که در جهان اسلام همه آنچنان که باید و شاید همبستگی و اتحاد نداشته اند که اگر این چنین بود، دشمن جرات کوچکترین تعرضی به مسلمانان را نداشت.

شکری امام جمعه اهل تسنن خارگ، در ادامه این نشست، با اشاره به این نکته که همه ما باید علاوه بر خواندن قرآن در آن تعقل، تدبر و تفکر کنیم، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ جهان اسلام همین تعقل نکردن و تفکر نکردن در قرآن است که زمینه ساز بروز اختلافات زیادی در جهان اسلام شده است.

وی با اذعان به این نکته که امام خمینی (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، تصریح کرد: امام اگر پسوند مذهب را پس از اسلام نیاورد بخاطر این بود که این جمهوری مربوط به تمام مسلمانان می شود و با این کار وحدت را ایجاد کند.

ایشان رمز برادری و نزدیکی شیعه و اهل سنت در خارگ را ازدواج های مکرر بین این دو مذهب عنوان کرد و افزود: با این کار تعصبات مذهبی تا حدودی برداشته شده است و فقط اسلام است که برای فرزندان این دو مهم جلوه می کند و امیدوارم که تمام کشورهای اسلامی همچون وحدتی که در خارگ حکمفرماست، راه برادری و وحدت را در پیش گیرند.

شیخ محمد جمالی، امام جمعه اهل سنت کنگان نیز اظهار نمود: دشمن با خرج های گزاف سعی در ایجاد تفرقه در بین مسلمین دارد و برای آن ها به اثبات رسیده است که اتحاد مسلمین مجالی به اجرای نقشه های شوم آنان نخواهد داد، لیکن برای برخی مسلمانان هنوز به اثبات نرسیده است آن ها دشمنان قسم خورده اسلام هستند.

وی با بیان اینکه برخی خواسته یا ناخواسته در پیشبرد اهداف دشمن کوشیده اند و آب در آسیاب دشمن ریخته اند، افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران روی پای خود ایستاده و از طوفان تلاطم ها و مشکلات به سلامت و پیروز بیرون آمده است، بخاطر کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است که همیشه و در همه جا تاکید به وحدت مسلمین داشته اند و این باید سرلوحه جهان اسلام قرار بگیرد.

امام جمعه اهل تسنن کنگان با اذعان به اینکه شیعه و سنی هر دو یکی هستند خاطر نشان ساخت: ما همه مسلمانیم و در قرآن همه ما از تفرقه نهی شده ایم زیرا که باعث تضعیف اسلام می شود و اجازه غلبه دشمن را به ما می دهد.پس باید مراقب کلام و رفتار خود باشیم و هوشیار باشیم و بدانیم که دشمن همیشه ما را رصد می کند.

ایشان ادامه داد: ما در جنگ همه پشت هم ایستاده ایم و در کنار هم جنگیدیم و خون هایمان در کنار یکیدگر ریخته شده است. پس نباید مجال و فرصتی را به دشمن داد که اهداف خود را پیاده کند. اما همانگونه که ما این همه سال در برابر دشمن ایستاده ایم، زین پس نیز با وحدت و برادری ایستادگی خواهیم کرد.

/نخ نیوز