- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نامزدهای انتخاباتی نباید به مراکز ثروت و قدرت وصل باشند

امام جمعه عسلویه گفت: نامزدهای انتخاباتی نباید به مراکز ثروت و قدرت وصل باشند و یا عقبه این نامزد افراد ثروت‌اندوزانی که فقط به فکر تجمع مال و ثروت هستند باشند، کار خراب می‌شود.نمازجمعه [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است و باید در هر شرایطی از گناه و ناپاکی دوری گزینیم.

امام جمعه عسلویه با تبریک ولادت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: امیرامومنین از شخصیت‌های ارزنده و تاثیرگذار در تاریخ اسلام بوده‌اند و همواره بزرگترین یاور پیامبر (ص) بوده‌اند.

هاشمی‌نژاد بیان داشت: انتخابات یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات سیاسی کشور است و توجه به فرمایشات و منویات رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی پیرامون موضوع انتخابات مساله‌ای است که باید همیشه مورد توجه مردم و تمامی مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبری بر حضور تمامی جریان‌های سیاسی در صحنه انتخابات تاکید کرده‌اند، اضافه کرد: نوع فرمان رهبری در بیان این مطلب بیانی دستوری است و نباید یک گروه و جریان خاص صحنه انتخابات را در اختیار بگیرند و تمامی اقشار جامعه باید در تعیین مدیریت کشور مشارکت فعال داشته باشند.

این مسئول اذعان داشت: انتخابات مختص یک جریان فکری و سیاسی خاص نیست و به تمامی اقشار جامعه تعلق دارد و به همین دلیل مردم باید با حضور گسترده و پرشور در انتخابات سرنوشت خویش را تعیین کنند.

امام جمعه عسلویه عنوان کرد: تمامی نامزدهای انتخاباتی، جه نامزدهای رد صلاحیت شده و چه نامزدهای احراز صلاحیت شده، باید با انگیزه خدمت داشته باشند و در هر موقعیتی تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به جامعه به‌کار گیرند.

هاشمی‌نژاد گفت: اگر قصد خدمت باشد شعارهای ما نیز سالم خواهد بود؛ متاسفانه امروز برخی حرف‌هایی می‌زنند و شعارهایی سر می‌دهند که خواسته دشمن است و از این طریق آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی افزود: اگر نامزدهای انتخاباتی به مراکز ثروت و قدرت وصل شوند و یا عقبه این نامزد افراد ثروت‌اندوزانی که فقط به فکر تجمع مال و ثروت هستند باشند، کار خراب می‌شود.

خطیب جمعه عسلویه بیان داشت: شورای نگهبان پس از بررسی‌های دقیق نظر خود را درباره نامزد‌های انتخاباتی اعلام کرد، ولی متاسفانه پس از اعلام نظر شورای نگهبان عده‌ای ناشیانه به موضع‌گیری پرداختند و عده‌ای نیز با نوشتن نامه‌های بچه‌گانه به خیال خود به رهبری عزیز تذکر دادند.

هاشمی‌نژاد عنوان کرد: این انتخابات برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما کشتی‌بان انقلاب بیدار است و به هیچ نحو نیازی به تذکر امثال ما ندارد.

وی افزود: باید هر لجظه خداوند متعال را شاکر باشیم که پس از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مردی خدایی و فقیهی عادل سکان‌داری و رهبری کشتی انقلاب را بر عهده گرفتند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به خصائل و ویژگی‌‎های اخلاقی آیت‌الله جنتی، بیان داشت: پیرمردی با بیش از ۹۰ سال سن و ۳۰ و چند سال خدمت در این نهاد مقدس و انقلابی به هیچ وجه ایمان خود را به‌خاطر امر و زید خراب نمی‌کنند.

امام جمعه عسلویه با تبیین دیدگاه امام خمینی (ع) در ارتباط با نهاد مقدس شورای نگهبان گفت: مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با اسلام است و امام (ره) و رهبری همواره عملکرد شورای نگهبان را مورد تایید قرار داده‌اند و بر آن صحه گذاشته‌اند و این امر باید برای همه ما حجت باشد.

هاشمی‌نژاد با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر فتح آب و خاک نبود بلکه فتح بالاترین و ارزشمندترین ارزش‌ها بود.

امام جمعه عسلویه با انتقاد از حضور کم‌رنگ مدیران و مسئولان اجرایی عسلویه در نمازجمعه و مراسمات اجتماعی و مذهبی، گفت: نمازجمعه سنگر دفاع از جریم ولایت است و تمامی مدیران و مسئولان اجرایی باید در نمازجمعه حضوری پررنگ داشته باشند.

هاشمی‌نژاد اظهار داشت: هیچ دلیلی ندارد مسئولان در مراسمات و مناسبات اجتماعی و بین آحاد مختلف مردم حضوری کم‌رنگ داشته باشند و بین خود و مردم مرز و فاصله قائل شوند.