- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

خالی کردن کامل تانک گوگرد پالایشگاه سوم پارس جنوبی

سرپرست واحد پالایش پالایشگاه سوم پارس جنوبی از خالی کردن کامل تانک گوگرد پالایشگاه سوم پارس جنوبی برای نخستین بار خبر داد.پالایشگاه [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” سیامک مریدی در بازدید از پالایشگاه سوم اظهار داشت: تعمیرات اساسی در پالایشگاه سوم با موفقیت قابل قبولی انجام شد و همه کارکنان و مدیران در این عملیات تلاش خوبی داشتند.

وی از بازرسی تانک ذخیره گوگرد در پالایشگاه سوم خبر داد و افزود: بازرسی تانک ذخیره گوگرد باعث می‌شود تا ما از حلقه نهایی تبدیل گاز ترش اطمینان کامل داشته باشیم.

مریدی گفت: سولفید هیدروژن موجود در گاز ارسالی از سکوهای بهره‌برداری در واحد شیرین‌سازی از گاز جدا و طی فرایند تبدیل کاتالیستی در واحد تولید گوگرد به گوگرد مذاب تبدیل و در تانک ذخیره می‌شود تا پس از دانه‌بندی، گاز سمی کشنده به گوگرد طلایی رنگ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: بنابراین سلامت تانک ذخیره‌سازی گوگرد تضمین‌کننده فرایند تبدیل به احسن گاز ترش است و هرگونه فقدان آن تبعات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

مریدی در ارتباط با تنها تانک ذخیره گوگرد پالایشگاه سوم اظهار داشت: با توجه به وجود تنها تانک ذخیره گوگرد در پالایشگاه سوم و وجود مشکلات پرشمار برای واحد گرانول‌سازی، تاکنون این تانک مورد بازرسی و تعمیرات قرار نگرفته بود و به همین خاطر نگرانی‌های زیادی در مورد این تانک به دلیل خورنده بودن گاز H2S محلول در گوگرد مایع وجود داشت که با برطرف کردن مشکلات واحد گرانول‌سازی با همکاری گروه تعمیرات و تلاش‌های پیگیر واحد پالایش، تانک ذخیره خالی و تحویل گروه مکانیک و بازرسی شد.

سرپرست واحد پالایش پالایشگاه سوم ابراز داشت: خالی کردن کامل تانک که برای نخستین بار انجام می‌گرفت یکی از دغدغه‌های موجود بود زیرا در صورت خالی نشدن کامل آن، کار تعمیرات به درازا می‌کشید، لذا با تمهیدات و برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته توسط گروه پالایش، تانک کاملا خالی شد و با حداقل زمان ممکن کار بازرسی و تعمیرات آن به انجام رسید.