- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

شعر پایداری ایران ظرفیت جهانی شدن دارد

یکی از شاعران کشورمان گفت: شعر پایداری ایران تجلی‌گاه عواطف انسانی است که با نمایش شکوه مقاومت هشت ساله مردم ما، ظرفیت جهانی شدن را دارد.

خبرگزاری فارس: شعر پایداری ایران ظرفیت جهانی شدن دارد

به گزارش “عسلویه نیوز” علی هوشمند پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان جشنواره شعر پلاک عاشقی اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با رشادت و با ایمان بی‌نظیر و با تبعیت از فرامین ولایت فقیه در برابر دشمنان ایستادند و افتخارات بزرگ و ماندگاری را رقم زدند.

وی افزود: ترسیم رشادت و فداکاری جوانان رزمنده و بسیجیان عزیز امر مهمی است که همه اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات باید در این مسیر اهتمام ورزند.

این شاعر با اشاره به اهمیت شعر پایداری تصریح کرد: شعر پایداری ایران تجلی‌گاه عواطف انسانی است که با نمایش شکوه مقاومت هشت ساله مردم ما ظرفیت جهانی شدن را دارد.

این عضو خانه شاعران استان بوشهر با اشاره به تاثیر شعر پایداری و دفاع مقدس در ادبیات امروز ایران اسلامی خاطر نشان کرد: ایمان و شجاعت دو عنصر تشکیل‌دهنده روح بزرگ رزمندگان در روزهای حماسه است و شعر پایداری باید به این دو عنصر توجه بیشتری داشته باشد.

هوشمند اضافه کرد: شعر دفاع مقدس باید شور و حال روزگار جنگ را داشته باشد و شاعران باید به ایمان، تعهد و شجاعتی که سبب شد رزمندگان رو در روی دشمن قرار گیرند و شهادت را اوج کمال انسانی بدانند توجه کنند.

عضو هیئت داوران جشنواره شعر پلاک عاشقی منطقه ویژه پارس ادامه داد: شعر پایداری باید آیینه تمام‌نمای ایثارگری و جانفشانی باشد تا موجب گسترش این فرهنگ معنوی در جامعه شود.

هوشمند بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس در واقع روزهای روشن و تابناک تاریخ ایران اسلامی است.

وی گفت: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها علاوه بر قدردانی از شاعران فعال در حوزه فرهنگ پایداری و دفاع مقدس، موجب تقویت و شناسایی استعدادهای درخشان در این زمینه می‌شود.

بر اساس این گزارش پیش از ظهر امروز آیین اختتامیه جشنواره شعر “پلاک عاشقی” با حضور مسئولان و کارکنان پارس جنوبی و شاعران در سالن همایش‌های منطقه ویژه پارس برگزار شد.