- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + تصاویر

مهدی قاسمی یکی از جوانانی است که زندگی مشترک خود را در شب میلاد امام علی کنار یادمان شهدای گمنام کنگان آغاز نموده است.

 

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از ثلاث، در عصر مادیات، تجملات و ازدواج های پر خرج ، هستند جوانانی که آغاز زندگی خود را با حضور در اماکن متبرک شروع می کنند.

چندی است که خوشبختانه شاهدیم زوج های جوان مراسم عقد خود را در کنار مزار شهدای گمنام آغاز می کنند تا بدین ترتیب علاوه بر متبرک کردن زندگی خود، پیام ” ازدواج آسان ” را برای همه خانواده هایی که جوان دم بخت دارند و بخاطر شرایط سختی که پیش پایشان می گذارند، منتشر نمایند.

این شرایط می تواند مهمانی آنچنانی، بساط موسیقی و هزینه های آن، داشتن منزل شخصی، داشتن خودرو شخصی، حقوق بالا، مراسم مجلل و در نهایت بدعتی چون جهیزیه های آنچنانی باشد که هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند باعث دوری و با تاخیر افتادن ازدواج جوانان باشد و بدین ترتیب سن ازدواج نیز بالا برود.

مهدی قاسمی یکی از جوانانی است که زندگی مشترک خود را در شب میلاد امام علی کنار یادمان شهدای گمنام کنگان آغاز نموده است.

وی در این خصوص به خبرنگار ثلاث می گوید: از آنجایی که بنده به اتفاق همسرم ( زهرا جهانبخش) دوست داشتیم زندگی مشترک خود را در یک مکان مقدس آغاز نماییم، توفیقی حاصل شد تا این اتفاق خجسته را در کنار مزار شهدای گمنام کنگان انجام دهیم.

وی گفت: یکی از اهداف ما تجدید میثاق با آرمان های شهدا، امام شهدا و ولایت فقیه است.

Image 38 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه

قاسمی می گوید: امیدواریم این معنویتی که در کنار شهدای گمنام وجود دارد، باعث پر برکت شدن زندگی مشترکمان بشود.

این جوان تحصیل کرده اذعان داشت: با برگزاری این مراسم ساده می خواستیم این پیام را به جوانان و خانواده های آنان داشته باشیم که با ایجاد زمینه ی ازدواج آسان باعث تسهیل درانجام این سنت نبوی بشوند.

گفتنی است که مهریه این ازدواج صورت گرفته  ۱۴ سکه بهار آزادی، سفر به مکه مکرمه، سفر به عتبات عالیات (سوریه، کربلا و مشهد مقدس ) می باشد.

Image 83 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه

ازدواج آسان در کنار قبور شهدا

امام جمعه موقت کنگان در خصوص ازدواج های آسان به خبرنگار ثلاث گفت: یکی از عوامل برکت در زندگی، گناه نکردن مخصوصا در اول زندگی است.

حجت الاسلام مهدی حیدری خاطرنشان کرد: آن هایی که شب عروسی و اول زندگیشان را کنار حرم اهل بیت پیامبر یا قبور شهدا برگزار می کنند به این هدف نزدیک ترند.

وی افزود: هرکس بتواند به هر طریقی سنت گناه نکردن در شب های ازدواج و عروسی را جا بیندازد، خداوند برکات زیادی در دنیا و آخرت به او عنایت می کند.

امام جمعه کنگان با اشاره به اینکه اصل زندگی این است که زن و مرد به همدیگر کمک کنند نه اینکه همدیگر را به درد سر بیندازند گفت: جهیزیه اگر باعث به زحمت انداختن همدیگر باشد خوب نیست و چنانچه باعث بهتر شدن زندگی شود خوب است و به عبارتی هر چیزی که باعث به تاخیر انداختن ازدواج شود خوب و جایز نیست.

یکی از مشکلات امروز جامعه، عدم وجود الگوهای مناسب است

امام جمعه سیراف در خصوص مهریه و ازدواج آسان به خبرنگار ثلاث گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه بخاطر عدم وجود الگوهای مناسب است لذا الگوی مناسب در زندگی باعث می شود  بتوانیم یک زندگی دینی و اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام صادق عاشوری یکی از مسائلی که کم رنگ شده موضوع مهریه دختران است که باید از حضرت زهرا الگو بگیرند که چگونه وارد خانه همسر شده است.

وی اظهار داشت: امروز شاهدیم که مقام معظم رهبری نیز عقد جوانان با مهریه زیر ۱۴ سکه را مورد پذیرش قرار می دهد.

امام جمعه سیراف تصریح کرد: خانواده ها نباید برای جهیزیه، خود و یا دیگران را مورد فشار قرار دهند زیرا که جهیزیه یک چیز واجب نسیت ولی خانواده هایی که توان مالی دارند، همانطور که برای فرزندان پسر خود کالاهایی را تهیه می کنند، جهت احترام به دختران خود نیز می توانند این کار را نیز انجام دهند.

حجت الاسلام عاشوری تاکید کرد: جهیزیه نباید طوری باشد که خانواده دختر بخاطر آن مورد فشار کمرشکن قرار گیرد.

 

Image 29 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه Image 74 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه Image 91 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه Image 10 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه Image 122 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه Image 131 پیوند زوج کنگانی در کنار مزار شهدای گمنام + عکس و مصاحبه