- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی گمرک در عسلویه

مدیر امور گمرکی منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی گمرک در عسلویه خبر داد.کتابخانه1 [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” اسماعیل احمدی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و در سال جاری شاهد رشد و توسعه این منطقه هستیم.

وی افزود: گمرک منطقه ویژه از تمام توان و ظرفیت خود برای رشد و پیشرفت در این منطقه بهره می‌برد و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

مدیر امور گمرکی منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی گمرک در عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتابخانه با هدف به‌روز رسانی اطلاعات گمرکی فعالان عرصه صنعت نفت و گاز در پایتخت انرژی کشور راه‌اندازی شده است.

احمدی تصریح کرد: این کتابخانه تخصصی شامل به‌روزترین و جدیدترین کتاب‌ها، مقاله‌ها و بروشورهای حوزه گمرک و فرآیندهای صادرات و واردات کالا در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین آخرین قوانین و مقررات تدوین شده حوزه گمرک است.

وی افزود: استفاده از این کتابخانه تخصصی برای عموم صنعتگران پرتلاش نفت در منطقه ویژه پارس به ویژه متخصصان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های گمرکی در حوزه انرژی مقدور است.

مدیر امور گمرکی منطقه ویژه پارس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گمرکی در حال انجام در قطب انرژی کشور اضافه کرد:  فرآیند روند صادرات و واردات کالا و محصولات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با حضور متخصصان گمرکی در پایتخت انرژی کشور به‌صورت علمی و براساس استانداردهای روز جهان در حال انجام است.

احمدی افزود: صدور آنی قبض انبار محصولات پتروشیمی یکی از راهکارهای به کار گرفته شده در سال جدید در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی محسوب می‌شود که این راهکار بر اساس تسهیل در روند صادرات این محصولات و کمک به افزایش درآمد ملی اجرایی شده که رضایتمندی مشتریان و ذی‌نفعان را به همراه داشته است.

وی با اشاره به حضور جوانان و متخصصان با انگیزه در فعالیت‌های حوزه گمرک منطقه ویژه پارس خاطرنشان ساخت: سازمان منطقه ویژه پارس با هدف ایجاد انگیزه سازمانی و همچنین بهره‌وری بهتر کارکنان خود اقدام به برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌هایی در زمینه‌های متعدد از جمله ارتقاء تحصیلی کارکنان، برگزاری دوره‌های متعدد تخصصی، برپایی تورهای علمی و صنعتی، مشارکت جمعی در نشست‌های پرسش و پاسخ کرده است.