دشمن در خانه هایمان از کودکان ما سربازهایی برای خود تربیت می کند
تاريخ ارسال خبر : 25 می 2016 | ساعت 13:31 | کد خبر: 34928 | sv1,259 | چاپ این مطلب

“عسـلویــه نیــوز” مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: دشمن در منازلمان از کودکان ما سربازهایی برای خود تربیت می کند.

پای بست

به گزارش “عسلویه نیوز” در جلسه مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه میلاد امام زمان (عج)وسالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نمادبزرگی ازایثارو مقاومت و پیروزی برای  ملت مسلمان ایران بود و این ارزشها را برجسته کرد 

پای‌بست با اشاره به نقش فضای مجازی در شکل‌گیری فتنه و انتقال آن به جامعه، اظهار کرد: فتنه‌ای که در سال ۸۸ شکل گرفت، به بستری نیاز داشت تا آن را به جامعه منتقل کند که این بستر همان فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های تلفنی بود که آن‌ها را به کار گرفتند و احساسات مردم را برانگیختند و به خیابان کشاندند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از ما، ناآگاهانه یا آگاهانه در این فضایی که دشمن طراحی کرده است، بازی می‌کنیم و مثل آن روحانی هستیم که یک کمپین در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات بهائیت تشکیل داد و خود این فرد شبکه ضد دینی تشکیل داد و به امام حسن توهین کرد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: امروز وظیفه ما در وسط زمین دشمن قرار داریم، چیست؟ آیا باید این زمین را ترک کنیم؟ یا همانند کسی که به اسم جهاد در این فضا تا پاسی از شب حضور می‌یابد، به خودی گل بزنیم؟ دشمن دارد در خانه های ما کودک سربازهایی برای خود تربیت می کند.

پای‌بست خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده از ۱۲ میلیون دانش آموز۸۳ درصد از دانش آموزان در آزمون نهایی سال گذشته با میانگین نمره ۱۲ قبول شدند که یک فاجعه علمی بودکه علاوه بر مشکلات متعددی ازجمله کتب آموزشی، مشکلات فرهنگی، مشکلات آموزشی و…، مهم‌ترین دلیل این افت تحصیلی، استفاده نادرست و اعتیاد دانش آموزان به شبکه‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای است.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان ما بیش از میانگین جهانی در این فضا بازی می‌کنند و علاوه بر آن بر اساس آمارهای جهانی، متأسفانه درصد زیادی از افراد بالای ۴۵ سال نیز از کاربران فعال بازی‌هایی چون کلش و… هستند متاسفانه . روز انه ۵۰ میلیون دلار ارز ازکشور برای خرید این بازیهاخارج می شود.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کاربرد اینترنت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اینترنت یکی از نعم الهی است که درصورتی‌که از آن استفاده درست نشود، به نقمت تبدیل می‌شود.یعنی هم فرصت هست هم تهدید.ما متاسفانه در زمینه تولید محتوی کار نکرد ه ایم.

وی در ادامه ابراز داشت: اینترنت مثل چاقو هم کشنده  و هم نجات‌بخش است  در فضای مجازی یه تبلت می خریم می دهیم دست بچه کوچک که برای استفاده از ان به او آموزشی نداده ایم و به همین دلیل، در کشور آمریکا قانونی وضع‌شده است که اگر  کودکان به فضای مجازی وارد شوند، حضانت او را از والدین می‌گیرند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان، یادآور شد: اوباما سال گذشته در پیام نوروزی خود اظهار کرد که ما ایران را در همه زمینه‌ها، به‌جز حوزه فضای مجازی و فناوری تحریم کرده‌ایم، آیا این برای ما علامت سؤال نیست؟

پای‌بست  به تلاش آمریکا برای دسترسی مردم کشورها به ویژه  ایران و چین به اینترنت پرسرعت ورایگان اشاره کرد و در این زمینه ساخت پهپاد و بالونی در دستور کار دارند تا اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار دهند و هزینه های گزافی در این راه صرف می کند درصوتی که کشورهای آفریقایی نیاز به غذا دارند ولی اینها دارند به آنها اینترنت رایگان می دهند  وی به جاسوسی بودن نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: نرم‌افزار وایبر یک نرم‌افزار صدرصد جاسوسی است که توسط آن شهید جواد مغنیه وبعضی از شهدای هسته ای مارا ردیابی و ترور کردند. 

وی در خصوص امنیت شبکه  اضافه کرد: این نرم‌افزارها، حتی قابلیت هک کردن توسط خود ما را نیز دارند و قطعاً شرکت و کشور سازنده آن، این قابلیت و قابلیت‌های بسیار دیگری را دارا می‌باشندپس باید سعی کنیم رو گوش های خود رمز بگذاریم وسعی کنیم رمزهای ۸ کارکتری با تلفیقی از اعداد و حروف بگذاریم و نرم افزارهای خود را مرتب به روزرسانی کنید.

وی در پایان توصیه کرد: مردم ایران از نرم‌افزار سلام که یک نرم‌افزار ایرانی و ترکیبی از امکانات واتساپ، تلگرام و اینساگرام می‌باشد، استفاده کنند، در حال حاضر نسخه آزمایشی این نرم‌افزار آماده‌شده است و به‌زودی نسخه نهایی ارائه خواهد شد.

در این جلسه قبل از سخنرانی مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه استان سرهنگ تمیمی نیا جانشین سپاه عسلویه ضمن خیرمقدم خدمت میهمان و مدعوین سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت و به روان شهدای عملیات بیت المقدس ادای احترام کرد.

وی به اهمیت فضای مجازی نیز اشاره کرد فضای مجازی بزرگترین فرصت برای انعکاس فعالیت های بسیج و سپاه است و در مجموعه حوزه ها و پایگاه ها باید از این فضا که رایگان هم هست از نظر کمی و کبفی بهره گیری شود.انتهای پیام./چریف


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ