- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی

کارشناس مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز” اسماعیل عمرانی در آیین بازدید جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور از پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مناطق مهم و ارزشمند صنعت نفت است و بیش از ۴۴ درصد گاز تولیدی کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شاهد افزایش روحیه نشاط و کار در این مجتمع هستیم و به فضل خدا به نتایج خوب و قابل قبولی در این حوزه برسیم و بتوانیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

کارشناس مجتمع گازی با اشاره به اینکه پالایشگاه دوم، قدیمی‌ترین پالایشگاه مجتمع است و با تشریح وضعیت پالایشگاه دوم خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود، روزانه ۵/۵۶ میلیون مترمکعب گاز از دو سکوی سرچاهی برداشت به‌صورت سه‌فازی شامل گاز، میعانات گازی و آب به وسیله دو خط لوله زیردریایی ۳۲ اینچ به فاصله ۱۰۵ کیلومتر به خشکی منتقل می‌شود.

عمرانی با تشریح مراحل تصفیه گاز در پالایشگاه دوم از تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی خبر داد و گفت: روزانه ۳/۵۳ میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده توسط یک خط لوله ۵۶ اینچ وارد شبکه سراسری و ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخزن ذخیره‌سازی برای صادرات منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: H2S جدا شده در واحد شیرین‌سازی این فازها نیز به واحدهای بازیافت گوگرد هدایت و روزانه ۴۰۰ تن گوگرد به‌صورت دانه‌بندی شده تولید و توسط کامیون به انبار مکانیزه گوگرد منتقل می‌‌شود. 

بر اساس این گزارش، بعد از ظهر امروز جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند.