- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

زمان تعمیرات اساسی فازهای ۴ و ۵ پارس‌جنوبی ۳۹ روز است

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: زمان تعمیرات اساسی فازهای ۴ و ۵ پارس‌جنوبی ۳۹ روز است.

خبرگزاری فارس: زمان تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی 39 روز است

به گزارش” عسلویه نیوز” محمد خرم‌دل در بازدید خبرنگاران از روند تعمیرات اساسی پالایشگاه فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی اظهار داشت: پالایشگاه سوم که فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی را شامل می‌شود از فازهای مهم و ارزشمند پارس جنوبی است که نقش به سزایی در تامین گاز کشور دارد.

وی افزود: تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها از مواردی است که باید با دقت و حساسیت انجام شود و در مجتمع گازی نیز این مهم با کیفیت مطلوبی و بر اساس برنامه از قبل پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

مدیر پالایشگاه فازهای ۴ و ۵ پارس جنوبی از آغاز تعمیرات اساسی فاز‌های ۴ و ۵ خبر داد و بیان داشت: تعمیرات اساسی سال ۹۱ طبق برنامه زمان‌بندی شروع شده و به مدت ۳۹ روز ادامه خواهد داشت.

خرم‌دل ضمن اشاره به شروع تعمیرات اساسی در موعد مقرر در پالایشگاه سوم گفت: با هماهنگی‌هایی که با شرکت نفت و گاز پارس انجام شد، ساعت ۸ صبح پنجشنبه، pig از سکوی فاز ۵ ارسال شد و ساعت ۱۳:۳۷ در پالایشگاه دریافت شد؛ از ساعت ۲۱:۳۰ نیز کاهش خوراک فاز ۵ آغاز و نهایتاً سکوی فاز ۵ ساعت ۲۴ متوقف و عملیات آماده‌سازی واحدها برای شروع تعمیرات اساسی آغاز شد.

وی اضافه کرد: تعمیرات اساسی در فاز ۵ شامل ردیف‌های سوم و چهارم گاز و واحد تثبیت میعانات گازی شماره دو و واحدهای جداسازی و تصفیه اتان، پروپان و بوتان و سیستم‌های مربوطه است.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گازی با اشاره به تولیدات این فاز گفت: تولید روزانه‌ ۵۰ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، تولید روزانه‌ ۸۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و تولید سالیانه‌ یک‌ میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ عنوان‌ خوراک‌ پتروشیمی‌ از مهم‌ترین تولیدات این فازها است.

خرم‌دل اضافه کرد: تولید سالیانه‌ یک‌ میلیون‌ و ۵۰ هزار تن‌ گاز مایع‌ (پروپان‌ و بوتان‌) “LPG” به‌ منظور صادرات‌ و تولید روزانه‌ ۴۰۰ تن‌ گوگرد نیز از تولیدات مهم این فازهاست.

وی با اشاره به تاسیسات‌ دریایی‌ فازهای‌ ۴ و ۵ اذعان داشت: دو سکوی‌ تولید در فاصله‌ ۱۰۰ کیلومتری‌ از ساحل‌ دارای‌ ۲۴ حلقه‌ چاه‌، دو رشته‌ خط‌ لوله‌ ۳۲ اینچ‌ دریایی‌ به‌ منظور انتقال‌ گاز به‌ پالایشگاه‌ ساحلی‌ و دو رشته‌ خط‌ لوله‌ ۴٫۵ اینچی‌ انتقال‌ محلول‌ گلایکول‌ از جمله تاسیسات دریایی این فازهاست.