- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جدید ترین قیمت خودروهای داخلی +جدول

هم اکنون بهای پژو پارس سال در بازار حدود ۳۲ میلیون تومان است

 

به گزارش سوک به نقل از  نامه، طی ماه های اخیر به واسطه نوسان قیمت خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی، محصولات چینی که در ایران به فروش می رسد نیز افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است.

اما اخیرا مباحثی درباره بررسی مجدد قیمت ها در شورای رقابت مطرح شده است و بر همین اساس محمدعلی مددی عضو شورای رقابت گفته است نرخ تورمی که بانک مرکزی برای خودروها اعلام کرده، غیر واقعی است و به همین دلیل قرار شد در جلسه هفته آینده شورای رقابت، مکانیزم تعیین نرخ تورم خودروها از سوی بانک مرکزی برای اعضای شورا تشریح شود تا مشخص شود که نرخ تورم واقعی چقدر است.

وی همچنین پیش بینی کرده است با تعیین نرخ واقعی تورم، قیمت خودروها کاهش یابد که این میزان ممکن است بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد.

 

قیمت انواع خودرو داخلی در بازار

خودرو

مدل

قیمت (تومان)

شرکت سایپا

 

پراید ۱۳۲


SX

۱۶٫۳۰۰٫۰۰۰


پراید ۱۱۱


SX

۱۶٫۱۰۰٫۰۰۰


تیبا

SX

۱۸٫۴۰۰٫۰۰۰


شرکت ایران خودرو

 

سمند

LX

۲۵٫۴۰۰٫۰۰۰


پژو ۴۰۵


بنزینی

۲۴٫۵۰۰٫۰۰۰


تندر L90

E2

۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰


پژو ۲۰۶


تیپ ۲


۳۲٫۴۰۰٫۰۰۰


پژو ۲۰۶


تیپ ۶


۵۰٫۵۰۰٫۰۰۰


پژو ۲۰۶ SD

V20

۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰


سمند

سورن ELX

۲۹٫۰۰۰٫۰۰۰


پژو پارس

سال

۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰


پژو ۲۰۷i

دنده دستی

۵۰٫۵۰۰٫۰۰۰


پژو ۲۰۶ SD

V9  اتوماتیک 

۵۱٫۵۰۰٫۰۰۰


پژو ۲۰۷i

اتوماتیک

۵۵٫۵۰۰٫۰۰۰



اما جمشید پژویان رئیس شورای رقابت در این زمینه گفته است بانک مرکزی برای محاسبه نرخ تورم بخشی خودروهای باقیمانده به اطلاعات جدیدی احتیاج داشت که ما از خودروسازان خواستیم تا این اطلاعات را در اختیارشان بگذارند تا تکمیل شدن بررسی‌ها نرخ تورم بخشی زودتر اعلام شود.

وی زمان دقیق مشخص شدن قیمت خودروهای باقیمانده را منوط به پایان یافتن محاسبات بانک مرکزی دانست و اعلام کرده است تا محاسبات بانک به پایان نرسد قیمت‌های جدید مشخص نخواهد شد البته شورا پیش از این تکلیف قیمت بیش از ۸۰ درصد خودروهای موجود در بازار را مشخص کرده است اما با توجه به این که خودروهای باقیمانده اکثرا CKD هستند نیاز به محاسبات بیشتری دارند.

رییس شورای رقابت درباره بحث نوع ارز دریافتی خودروسازان نیز گفته است خودروسازان اخیرا ادعا کرده‌اند ارز مبادله‌ای نگرفته‌اند و نیازهای خود را به وسیله ارز آزاد تامین کرده‌اند به همین دلیل شورا درخواست کرده این مسئله نیز بررسی شود تا در صورت لزوم تصمیمات جدید در این زمینه اتخاذ شود.

اما هم اکنون بازار خودرو در انتظار تصمیمات جدید درباره قیمت ها است و نوسانات قیمتی را تجربه می کند. هم اکنون در بازار آزاد  بهای پژو پارس سال در بازار حدود ۳۲ میلیون تومان است.

همچنین قیمت پژو ۲۰۷ اتومات حدود ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز حدود ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.