- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت نهم و دهم در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمدرضا طریقت‌منفرد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی برازجان اظهار داشت: دولت نهم و دهم در امر خدمات بهداشتی و درمانی اهتمام خاصی داشته است.

وی افزود: احداث ۲ بیمارستان بزرگ و مهم در بوشهر و برازجان از خدمات دولت در استان بوشهر است که هم‌اکنون بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی برازجان در اختیار مردم قرار گرفته است.

این مسئول از راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت نهم و دهم خبر داد و خاطر نشان کرد: در دولت‌های نهم و دهم ۱۶ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده و ۳۶ هزار تخت نیز در دست ساخت و مطالعه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اضافه کرد: هم اینک ۶۰ هزار تخت بیمارستانی دانشگاهی و ۲۰ هزار تخت خصوصی و دولتی در کشور وجود دارد.

وی درباره وضعیت طرح پزشک خانواده بیان کرد: این طرح بیش از یکسال است که در استان‌های فارس و مازندران در دست اجراست، اما مسئولان دانشگاه‌های یادشده به این نتیجه رسیده‌اند که این روش ناکارآمد است و باید تغییر کند.

طریقت‌منفرد ادامه داد: امسال نیز طرح پزشک خانواده در هفت استان شامل یزد، قزوین، آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، خوزستان و خراسان متفاوت از شیوه استان‌های قبلی اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کارنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به امکاناتی که برای خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شنبه و طسوج شهرستان دشتی در اختیارشان قرار گرفت، قابل ملاحظه، چشمگیر و شایسته تقدیر است.

این مسئول اذعان داشت: وضعیت درمانی استان بوشهر نیز از نظر امکانات، فضا، تخت‌های بیمارستانی و نیروی انسانی مطلوب است اما باید با تغییر ساختار مدیریتی به همت مسئولان استان و حمایت قانونی این وزارتخانه میزان بهره‌وری حداکثری را فراهم کرد.