- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد

عسلویه نیوز:امام جمعه جم گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد و باید این مصوبات توسط نهادها و دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود.

خبرگزاری فارس: مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام محمد گنجی یکشنبه‌ شب در نشست شورای فرهنگ عمومی جم اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در جم فعالیت خوب و تاثیرگذاری دارد و مصوبات ارزشمندی در راستای توسعه فرهنگی شهرستان داشته است.

وی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مصوبات این شورا توسط ادارات و نهادها عملیاتی شود و در این صورت می‌توانیم به آینده شهرستان امیدوار باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جم با اشاره به اینکه چند روز اخیر سالروز فتح خرمشهر را جشن گرفتیم خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما حاکم باشد هیچ بیگانه‌ای نخواهد توانست به این مملکت آسیبی بزند.

 گنجی همچنین در ارتباط با نامگذاری سال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۵ سال است که روی بحث اقتصاد تاکید دارند و این چراغ راهی است که ما باید با توجه به آن زمینه استقلال اقتصادی کشور را فراهم آوریم.

فرماندار جم نیز بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین شوراهایی است که در سطح کشور وجود دارد، خلیل عبداللهی افزود: باید فرهنگ انتظار در جامعه نهادینه شود و شورای فرهنگ عمومی رسالتی سنگین در این عرصه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است یادآور شد: باید از کالاهای ایرانی استفاده شود و این باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه در بیاید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم نیز با تسلیت ایام ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) بیان کرد: امام راحل نقش تاثیرگذاری در موفقیت‌های ایران اسلامی داشته و همواره باید نام ایشان گرامی داشته شود.

علی مؤذنی افزود: با توجه به اینکه شعار سال که توسط رهبری انتخاب و اعلام می‌شود، حکیمانه و راهبردی برای کشور است؛ فراتر از تبلیغ روی این شعار باید به زمینه‌های عملی شدن آن در جامعه اقدام کنیم.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های نفت و گاز در شهرستان جم اضافه کرد: با توجه به متن سند چشم‌انداز ۵ ساله شورای فرهنگ عمومی شهرستان، جلسه آینده با حضور مسئولان شرکت‌های موجود در منطقه برگزار می‌شود.

مؤذنی از برپایی همایش مهدویت در جم خبر داد و افزود: در ایام ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت آقا امام زمان(عج) همایش مهدویت در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه شورا گفت: به منظور اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، مبلغ ۱۰ میلیون تومان از عوارض آلایندگی به این شورا اختصاص می‌یابد.

در این نشست سایر اعضا نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.