- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تهدید کننده اینترنتی به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از به دام افتادن فردی که با تهدید هم دانشگاهی خود قصد اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی را داشت خبر داد.

خبرگزاری فارس: تهدید کننده اینترنتی به دام افتاد

سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در رابطه با دستگیری فردی که از طریق ارسال ایمیل  به خانمی قصد اخاذی از وی را داشت گفت: پیرو شکایت خانمی مبنی بر اینکه چندی پیش فردی طی تماس‌های مکرر قصد اخاذی از وی از طریق انتشار تصاویر خصوصی‌اش در فضای مجازی را دارد، ماموران اقدامات خود را برای شناسایی فرد تهدید کننده آغاز کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: طی بررسی‌های فنی و تخصصی نهایتاً متهم که از هم دانشگاهیان این خانم بود، شناسایی و دستگیر شد. متهم بدون انکار به فعل مجرمانه خود اعتراف کرد و قصد خود را اخاذی و سوءاستفاده از شاکیه بیان داشت.

عرفانی به هموطنان به خصوص خانم‌ها توصیه کرد که در مراسم و میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه مراقب پوشش خود باشند تا افراد سود جو از عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده در اینگونه مراسمات استفاده نکنند و در صورت عضویت در صفحات اجتماعی نسبت به تنظیم محرمانگی آن دقت لازم را مبذول داشته و هیچ‌گاه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید.