- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

یک زائر ایرانی هنگام بازدید از غار حرا فوت کرد

یک مرد ۴۵ساله در حین بازدید از غار حرا به دلیل شدت گرما جان خود را از دست داد.

خبرگزاری فارس: یک زائر ایرانی هنگام  بازدید از غار حرا فوت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، منعم شمشادی، یکی از مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه گفت: یکی از زائران ایرانی روز گذشته به بازدید غار حرا رفته بود که به دلیل شدت گرما و گرمازدگی جان خود را از دست داد.

وی افزود: این مرد ایرانی، ۴۵ سال سن داشت که در حین بازدید از غار حرا، تپش قلبش به دلیل شدت گرما نامنظم و گرما زده می شود که پس از انتقال به بیمارستان به دیار باقی شتافت.

وی با بیان این که تاکنون شش نفر زائر ایرانی در بیمارستان های عربستان جان داده اند، ظهار کرد: همچنین ده مورد فوتی در بیرون از بیمارستان و به دلایل بیماری ها مختلف از زائران ایرانی در ااین مدت گزارش شده که آمار جان باختگان زائران ایرانی در مکه مکرمه تاکنون ۱۶ نفر رسیده است.

مشادی، کهولت سن، داشتن بیماری های خاص، نامنظم شدن تنظیمات قلب زائران در گرمای شدید عربستان و رعایت نکردن برخی نکات بهداشتی را از جمله دلایل فوت برخی زائران ایرانی در عربستان عنوان کرد.

براساس این گزارش، طبق اعلام ستاد عملیات عمره ۲۱ زائر ایرانی تاکنون در مدینه منوره جان باخته اند  و ۱۶ نفر در مکه مکرمه که مجموع آمار فوتی ها به ۳۷ نفر می رسد.