- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مورینیو دست به کار می شود؛تغییرات در مادرید

بازار نقل و انتقالات این فصل روزهای شلوغی را بین پاریس و مادرید سپری خواهد کرد. پاری سن ژرمن و رئال مادرید، تیمهای ثروتمند فرانسه و اسپانیا برای جابه جایی ستاره های خود در بازار نقل و انتقالات تابستان پای میز مذاکره خواهند نشست.


     مورینیو مربی رئال مادرید پس از تمدید قراردادش با رئال مادرید نشان داد، پروژه های طولانی مدتی برای این تیم درنظر گرفته است. مورینیو گفته بود:«همیشه گفته بودم که این تیم از بازیکنان جوانی تشکیل شده و باید روزهای بهتری را سپری کند. جای پیشرفت زیادی برای ما وجود دارد. گروه ما شکل گرفته و گمان نمی کنم بیشتر از دو یا سه بازیکن تازه بگیریم».


*کاکا در پاریس

قرارداد قبلی مورینیو ژوئن ۲۰۱۴ به پایان می رسید، ولی تمدید دوساله آن حاکی از این است که او برنامه های درازمدتی را در تیم پایتخت نشین اسپانیا دنبال می کند. مورینیو پیش از اینکه بازیکنان تازه ای را به مادرید بیاورد، باید تکلیف بازیکنانی را که در برنامه های او جایی ندارند، مشخص کند. به نظر می رسد، نفر اول در فهرست خروج آقای خاص، کاکا برزیلی باشد که علاوه بر بازدهی ضعیف طی چند سال گذشته، دستمزد کلانی در این تیم دریافت می کند. رئال مادرید با کمال میل از ۹ میلیون یورویی که سالیانه به ستاره سابق میلان پرداخت می کند، صرفنظر خواهد کرد. رئال درحال بررسی آخرین جزئیات دراین زمینه است و ظاهراً مقصد بعدی کاکا پاری سن ژرمن خواهد بود. او به ازای ۲۵ میلیون یورو به تیم کارلو آنچلوتی مربی سابقش می رود.


*خروج ترک ها

 علاوه بر هافبک برزیلی، رئال می خواهد عذر آلتین تاپ و لاس دیارا را هم که درجریان سفراخیر مربی پرتغالی به ترکیه محور اصلی گفت و گوهای مورینیو و فاتح تریم بوده اند، بخواهد. فاتح تریم دنبال بازیکنانی برای گالاتاسرای و جانشینی برای فلیپه ملو که پس از یک سال حضور قرضی در این تیم به یووه فرستاده شده، می گردد. احتمال اینکه او بر سر انتقال آلتین تاپ به توافق دست یابد، زیاد است و این درحالی است که دیارا ترجیح می دهد به جای تبعید اجباری در لیگ ترکیه، به لیگ برتر بازگردد.

 جدایی شاهین از رئال پیچیده تر به نظر می رسد. مورینیو می خواهد به رغم درخواستهای تیمهای میلانی، او را در مادرید حفظ کند. ریکاردو کاروالیو هم به احتمال زیاد با موافقت مورینیو برای جدایی از رئال روبه رو می شود. مورینیو در پورتو، چلسی و رئال همواره او را به تیمهایش برده است.


*سیلوا گزینه شماره یک

در فهرست ورودی های باشگاه اسپانیایی، هنوز نام ستاره خاصی به چشم نمی خورد. تابستان گذشته هم این تیم خیلی کهکشانی عمل نکرده بود و بیشترین هزینه ای که پرس متحمل شده بود، ۳۰ میلیون یورویی بود که برای فابیو کوئنترائو پرداخت کرده بود. اما ممکن است در فصل جدید نقل و انتقالات مورینیو یک بار دیگر رئال را به روزهای کهکشانی بازار نقل وانتقالاتش نزدیک کند.

او برای پرکردن جای خالی کاکا به فکر جذب یک نفر از میان داوید سیلوا و لوکا مودریچ است. سیلوا در سیتی فصلی عالی را پشت سر گذاشته و مودریچ از کنارگذاشته شدن تاتنهام از لیگ قهرمانان فصل بعد در پی قهرمانی چلسی دراین رقابتها دلخور به نظر می رسد. هردو این عملیات تقریبا پیچیده به نظر می رسند. اگرچه مقاومت دو باشگاه سیتی و تاتنهام ممکن است تحت تاثیر انگیزه و اراده بازیکنان برای حضور در رئال قرارگیرد. سیلوا سال گذشته هم به رئال نزدیک شده بود و هرگز تمایل خود را برای بازگشت به لالیگا پنهان نکرده است. ممکن است رئال برای جذب او ایگو این را به مانچینی پیشنهاد دهد.


*مودریچ و ایوانوویچ

برای هافبک کروات که دربرنامه های آقای خاص می تواند در دو پست هافبک میانی و یک مهاجم سوم ظاهر شود، پرس حاضر است ۳۵ میلیون درخواست شده از سوی تاتنهام را بپردازد. احتمال دارد در این مورد هم رئال از تاتنهام تخفیف بگیرد. اگر هری ردنپ بپذیرد، لاس دیارا به جای مودریچ راهی تاتنهام شود. دیارا درزمان حضور ردنپ در پورتسموث با او همکاری کرده بود.

به جای کاروالیو هم در خط دفاعی گزینه مدنظر رئال ایوانویچ صربستانی است که بتازگی با چلسی قهرمان اروپا شده و هم در دفاع میانی و هم در گوش راست قابلیت بازی کردن دارد و مورینیو او را یک بازیکن تراز اول می داند و ۱۹ میلیون هم برای جذب او پیشنهاد کرده است. اما برای دورکردن او از استمفورد بریج ظاهرا ۲۵ میلیون یورو نیاز است. اگرچه احتمال توافق دوطرف درمورد این انتقال چندان بعید نیست.