- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فقر و ثروت در شهرستان عسلویه قابل مشاهده است

“عسلویه نیوز” در ادامه سفرهای استانی و شهرستانی کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری دکتر حاج محسن رضایی سفر به شهرستان عسلویه را در دستور کار خود قرار داد.

DSC02936 (450 x 299) [1]
به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” دکتر حاج محسن رضایی با ورود خود به شهرستان عسلویه از اسکله تجاری و صیادی شهر نخل تقی بازدید بعمل آورد و از نزدیک مشکلات دریانوردان را مورد بررسی قرار داد.
در ادامه ایشان با حضور در مسجد شهر نخلی تقی با مردم این شهر دیدار و به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از استقبال گرم مردم شهرستان عسلویه به ثروتمندترین شهرهای کشور اشاره و اظهار داشت: هر کس در این کشور می خواهد فقر و ثروت را مشاهده نماید باید به شهرستان عسلویه سفر کند تا از نزدیک فقر و ثروت را به نظاره بنشیند و شاهد بی عدالتی در حق این مردم زجر کشیده باشد.

وی افزود: آنهایی که در آمد دارند اما نمی توانند مخارج زندگی خود را به درستی تامین کنند در فقر به سر می برند و هیچ شکی در آن نیست که لنج داری با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون تومانی با وجود محدود کردن سفرهای بین المللی معیشت خود و خانواده های خود را در خطر ببینند و هیچ نفعی از سرمایه های خود را نبرند.

وی در ادامه به مسئله بیکاری اشاره و تصریح کرد: بدلیل وجود تبعیض ها و موازی کاری هایی که در جامعه شکل گرفته است افراد تحصیل کرده ما باید از بیکارترین افراد جامعه باشند و هیچ کس به فکر راه چاره نیست که امیدواریم این مشکل هر چه سریعتر حل شود.

وی افزود: همه نیازها در ایران اسلامی وجود دارد تا فقر و بیکاری و نگاه تبعیض آمیزی که در کشور وجود دارد آنهم هرچه از مرکز کشور فاصله گرفته شود تبعیض بیشتر نمود پیدا می کند آنهم در جایی که مرکز ثروت کشور است ریشه کن شود.

وی به اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: در کشور اسلامی ایران متاسفانه سفره ای گسترده شده است که دارای دو بخش است یک بخش آن دولت است و بخش دیگر مردم هستند و این سفره جز با نگاه تبعیض آمیز مسئولین بوجود نیامده است که باستی به یک سفره واحده تبدیل شود و رضایتمندی آحاد ملت در آن دیده شود.

وی افزود: رضایتمندی جز با تدوین برنامه های اصولی و علمی امکان پذیر نمی باشد که اگر بر اساس  برنامه های اصولی و علمی کشور ایران اسلامی را به سمت آینده هدایت کنیم قطعاً رضایتمندی نیز حاصل می شود آنهم رضایتمندی در جهت رفاه حال مردم.

وی ادامه داد: این سفره ای که اکنون گسترده شده است حاصل از فروش نفت می باشد که صد سال در حال اجرا می باشد اما متاسفانه در معیشت مردم هیچ تغییری حاصل نشده است.

دکتر حاج محسن رضایی با بیان این مطلب که در دولت خود از فراریسم اقتصادی استفاده خواهد نمود اظهار داشت: در دولتی که به اذن خداوند تشکیل می شود فراریسم اقتصادی با برنامه های مدون و اصولی با استفاده از متخصصان عرصه اقتصاد سرلوحه کار این دولت خواهد بود و قطعاً با این برنامه ها مردم را از این ورطه ها خارج خواهد کرد.

وی اظهار داشت: مشکلی که هم اکنون در اقتصاد کشور ایران اسلامی وجود دارد از عدم نظارت و تخصص لازم است که کار را به جایی رسانده است کشور قطر بیشترین بهره را از ذخایر نفتی ایران ببرد و هزینه هایی که در کشور ایران اسلامی بایستی انجام شود به کشور های دیگر داده می شود تا آباد گردند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی تصریح کرد: پارس جنوبی به تنهایی می تواند تمامی کشور را از نظر ساختاری بیمه نماید اما متاسفانه در این زمینه برنامه ریزی دقیق و جامعی وجود ندارد.

وی افزود: در دولتی که تشکیل خواهم داد رفاه مدیران، کارکنان و کارگران لحاظ شده است چرا که اگر در جهت آبادانی کشور گام برداریم خواهیم پذیرفت که هر ناممکنی ممکن می شود.

وی در پایان اظهار داشت: برای شهرستان عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی برنامه ریزی های مفصلی تدارک دیده شده است آنهم در جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی که امیدواریم کشور عزیز ایران اسلامی ما با وجود نیروی عظیم و مستعد و جوان بتوانیم تمامی مشکلات موجود را در جهت رفاه حال مردم خنثی نمائیم.

انتهای خبر/م.ج