- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جذب هیئت‌علمی بومی در دانشگاه پیام‌نور عسلویه

عسلویه نیوز” جابر قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور بین‌المللی عسلویه هم‌اکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ دانشجو در ۱۹ رشته تحصیلی دارد و بیش از ۶۰ درصد این دانشجویان در پارس جنوبی مشغول کار هستند و در راستای کیفیت‌بخشی به این مرکز تلاش زیادی انجام شده است.
وی از افزایش رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه خبر داد و افزود: تا آغاز سال تحصیلی جدید تعداد رشته‌های این دانشگاه از ۱۹ رشته به ۲۹ رشته افزایش می‌یابد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور عسلویه خاطرنشان کرد: بدون تردید برای موفقیت در پارس جنوبی باید از نیروهای متخصص و باسواد بهره ببریم و سیاست این دانشگاه نیز تربیت نیروهای کاری برای توسعه و پیشرفت استان و منطقه پارس جنوبی است و از تمام مسئولان انتظار داریم ما را مورد حمایت قرار دهند.
قاسمی تصریح کرد: بدون تردید حمایت مدیران منطقه ویژه از این دانشگاه در ارتقای کمی و کیفی دانشگاه تاثیر بسزایی دارد و در این دو سال شاهد همکاری مدیران ارشد پارس جنوبی از این دانشگاه هستیم و جناب مهندس موسوی با همه توان از این مجموعه حمایت کرده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور عسلویه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی موجود در این منطقه باید زمینه‌های لازم را برای تربیت نیروی انسانی ماهر متناسب با نیازهای پروژه‌های صنعتی فراهم آورد و این امر مورد توجه دانشگاه پیام نور قرار دارد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی پیام‌نور عسلویه ادامه داد: بسیاری از رشته‌های فنی این دانشگاه نیاز به کارگاه یا آزمایشگاه مربوطه دارند که انتظار می‌رود شرکت‌های فعال در منطقه ویژه پارس که امکانات تجهیزاتی بسیار خوبی دارند، در این زمینه حداقل تا زمانی که آزمایشگاه و کارگاه‌های دانشگاه آماده نشده است، همکاری کنند.
قاسمی از جذب هیئت‌علمی بومی در دانشگاه پیام‌نور عسلویه خبر داد و یادآور شد: اولویت ما جذب هیئت‌علمی بومی استان است چرا که اعتقاد داریم نیروهای غیر بومی حضور همیشگی ندارند و جذب اعضای هیئت‌علمی بومی تاثیر زیادی در رشد دانشگاه دارد.
وی از توسعه دانشگاه پیام‌نور عسلویه خبر داد و گفت: با هماهنگی که با شهرداری عسلویه صورت گرفته، بیش از ۲۲ هزار متر مربع زمین کنار دریا برای توسعه فاز دوم در اختیار این این دانشگاه قرار می‌گیرد که امیدوار هستیم بتوانیم موفقیت لازم را کسب کنیم.
رئیس دانشگاه پیام‌نور عسلویه از احداث سالن ورزشی پیام‌نور عسلویه خبر داد و ابراز داشت: احداث سالن ورزشی با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و راه‌اندازی کارگاه و آزمایشگاه از برنامه‌های فاز دوم این دانشگاه است.
قاسمی اضافه کرد: گسترش کمی و کیفی رشته‌های دانشگاهی در این دانشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های ماست و امیدوار هستیم که در سال جهاد اقتصادی بتوانیم در این راستا موفق شویم.