- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی نخستین تعاونی دهیاری روستایی در عسلویه

عبدالمجید دوراهکی عصر سه‌شنبه در آیین راه‌اندازی نخستین تعاونی دهیاری روستایی در بخش عسلویه در شهرستان کنگان اظهار داشت: بخش تعاون از مهم‌ترین بخش‌ها در توسعه و پیشرفت است و تلاش زیادی برای تقویت تعاونی‌ها در حال انجام است.
وی افزود: تعاون در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری نقش مهمی داشته‌اند و به ویژه در دولت نهم و دهم شاهد رونق و رشد قابل‌توجهی در تعاونی‌های تولیدی و خدماتی هستیم.
رئیس اداره تعاون شهرستان کنگان از راه‌اندازی نخستین تعاونی دهیاری روستایی در شهرستان کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعاونی روستایی با عضویت ۹ روستا تشکیل شده است.
دوراهکی تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم با نگاهی که به محرومیت‌زدایی از روستاها وجود داشته، شاهد پیشرفت‌های قابل‌قبولی در راهسازی، طرح‌های هادی و بهسازی روستاها بودیم که همکاری و همراهی و سرعت عمل شرکت تعاونی‌ها در این موارد قابل تقدیر است.
وی دهیاریها را به نوعی دارای ماهیت بخش خصوصی خواند و گفت:‌ در بسیاری از موارد هزینه‌های اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها که توسط پیمانکاران و دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که دهیاری‌ها در اجرای همان طرح می‌پردازند که هزینه‌های ذخیره شده از این محل نیز می‌تواند به چرخه اعتبارات دهیاری‌ها بازگردد و در عین حال موفق به جلب مشارکت مردم و ایجاد اشتغال برای بومی‌ها شود.
رئیس اداره تعاون کنگان با اشاره به چگونگی فعالیت تعاونی دهیاری‌ها عنوان کرد: آغاز به کار این دهیاری‌ها برای چند منظوره کردن فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی بر طبق تفاهمنامه‌ای است که بین وزارت کشور و وزارت تعاون در قالب تعاونی‌های دهیاری و تعاونی توسعه روستایی منعقد شده است.
دوراهکی اذعان داشت: با پی‌گیری دهیاری‌های عضو و همکاری فرمانداری، بخشداری عسلویه و اداره تعاون شهرستان کنگان می‌توان اکثر پروژه‌های منطقه را در راستای درآمدزایی این تعاونی به کار گرفت و موجبات اشتغالزایی نیروهای بومی و توسعه این روستاها را فراهم کند.