- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

موج شکن روستای کری تنگستان افتتاح شد

علی رزمجو در حاشیه مراسم افتتاح موج شکن استان بوشهر در روستای کری از توابع بخش دلوار شهرستان تنگستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهرم اظهار داشت: احداث موج شکن در ۳۰ نقطه استان با هدف محرومیت زدایی و کمک به مردم محروم در دست اقدام است که موج شکن کری نخستین پروژه افتتاحی این پروژه‌ها است.
وی افزود: در این راستا عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز در بندر امام حسن (ع)، بندر دلوار و جزیره شمالی آغاز می‌شود.
رزمجو سازندگی و محرمیت زدایی را از آرمان‌های انقلاب ذکر کرد و عنوان داشت: حمایت و کمک به مردمی که همواره در امواج پر تلاطم خلیج فارس هم صید و صیادی می کنند و هم از مرزهای آبی کشور دفاع می‌کنند یک رسالت و یک وظیفه انقلابی برای همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.
فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: پس از دفاع مقدس، سازندگی به ویژه در نقاط دور افتاده از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران بوده تا از این طریق به آرمان‌های انقلاب مبنی بر توسعه و عمران عادلانه کشور جامعه عمل پوشیده شود.
مدیر اجرایی شرکت مهندسین شهدای خلیج فارس نیروی دریایی سپاه استان بوشهر و مدیر پروژه‌های احداث موج شکن در استان بوشهر نیز گفت: عملیات اجرایی این پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از مهرماه سال گذشته آغاز و در مدت زمانی کمتر از هشت ماه احداث و به بهره برداری رسیده است.
ایرج کرم زاده همچنین اعلام کرد: طول بازوی اصلی این موج شکن ۴۵۱ متر و بازوی فرعی آن ۲۴۵ متر است که ظرفیت پهلوگیری ۵۰ لنج و ۳۰۰ قایق را داراست.
وی اضافه کرد: سطح حوزچه این موج شکن ۷۰ هزار متر مربع و عمق آن در جذر کامل سه متر و ۸۰ سانتی متر است.
کرم زاده در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ۶۰ نیروی بومی در این پروژه حضور مستقیم داشته‌اند از تلاش و همکاری عوامل اجرایی این پروژه تقدیر کرد.
کارفرمای پروژه‌های موج شکن جنوب کشور اداره کل بنادر و دریانوردی کشور است که مجری آن در استان بوشهر، شرکت مهندسین شهدای خلیج فارس نیروی دریایی سپاه استان بوشهر و مشاور پروژه شرکت مشاورین ساحل است.
در افتتاح این پروژه که با ارتباط تلفنی رئیس جمهور از بندر لنگه انجام شد علاوه بر فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه کشور، امام جمعه دلوار، معاون فرماندار تنگستان، بخشدار دلوار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.