- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اندیشه‌های امام منشأ بیداری اسلامی منطقه است

ساعتی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و در جمع میلیونی زائران و مجاوران حرم امام با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب ماه غفران و برکت الهی است و امروز روز میلاد امام محمد باقر علیه السّلام است که روز بزرگی است و طبیعی است کنار مرقد مطهر امام باید از ایشان یاد کنیم و برخی از خصلت‌های امام را برشماریم.
تولیت آستان امام خمینی(ره) افزود: یکی از خصلت‌های امام که با تناسب ماه رجب همخوانی دارد تن دادن به خدای سبحان است، و اگر بخواهیم یکی از ویژگی امام را برجسته کنم باید از خصلت طلب غفران و تقوای او یاد کنم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از خصلت‌های امام تقوای الهی و تن دادن به خواست‌های خداوند متعال بود و این خصلت در روح و جان امام موج می‌زد و امام در زندگی خودشان به این تقوای الهی و دل‌باختگی به خداوند وابسته بودند و ایشان بیش از هر فرد دیگری به این تقوای الهی وابستگی داشتند.
سیدحسن خمینی ادامه داد: کسی نیست که در مورد شخصیت امام صحبت کند ولی این ویژگی‌ امام را نادیده بگیرد.
تولیت آستان امام با اشاره به روایتی از امام محمد باقر علیه السّلام گفت: امام باقر علیه السّلام فرمودند: «به خدا سوگند هیچ مؤمنی خیر دنیا و آخرت را نمی‌برد مگر به واسطه حسن ظن به خداوند متعال که خیر دنیا و آخرت را به او می‌دهند و او را امید می‌بخشند، خداوند هیچ مؤمنی را بعد از توبه و استغفار عذاب نمی‌‌کند مگر اینکه بعد از توبه‌اش به خداوند سوءظن داشته باشد و اخلاق اسلامی را رعایت نکرده باشد».
وی اضافه کرد: امام ما قبل از اینکه یک فقیه و مرجع و رهبر یک انقلاب باشد، یک معلم اخلاق بود و در حوزه علمیه قبل از هرچیز به اخلاق تن می‌داد و اخلاق را در زندگی خودش جاری کرد.
سیدحسن خمینی تاکید کرد: اگر امام اخلاق را رعایت نمی‌کرد امروز به این عظمت و بزرگی دست نمی‌یافت.
تولیت آستان امام خمینی(ره) عنوان کرد: ما مدتی را در این دنیا زندگی می‌کنیم و می‌رویم و چیزی که از زندگی ما و از ما باقی می‌ماند همین اخلاق نیک و پسندیده است.
وی در ادامه به ویژگی‌ دیگر امام اشاره کرد و گفت: اندیشه بیداری اسلامی در جهان معاصر از دیگر ویژگی‌های آن امام همام بود که بیداری اسلامی امروز منطقه ادامه حرکت انقلاب اسلامی ایران است.
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: ما ۳۰ سال پیش شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی » را سر دادیم و اکنون کشورهای اسلامی این شعار را سر می‌دهند و آن را مطالبه می‌کنند.
تولیت آستان امام اضافه کرد: دولت‌مردان کشورهای اسلامی لحظه‌ای نبود که دستوری را از کشورهای بیگانه نگیرند و فرمانی به آنها القا نشود.
وی شعار دوم مردم کشورهای اسلامی را آزادی عنوان کرد و گفت: آنچه در کشورهای اسلامی بود جز بردگی و بندگی استعمار نبود که امروزه مردم کشورهای اسلامی آزادی را که حق مسلمشان است خواستار شده‌اند.
سیدحسن خمینی شعار سوم مردم کشورهای اسلامی را جمهوری اسلامی دانست و افزود: در سرزمین‌هایی که امروز با طوفان بیداری مردم مواجه شده‌اند مردم به دنبال اسلام هستند.
تولیت آستان امام خمینی(ره) در پایان تأکید کرد: باید به‏هوش باشیم که این توفیقی که به مردم کشورهای اسلامی داده شده است از دست نرود.