- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فرماندار کنگان خبرداد: اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومانی پارس جنوبی به کنگان

عباس تبرکی بعدازظهر امروز در نشست با مدیران منطقه ویژه پارس جنوبی در کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان میزبان طرح‌های مهم پارس جنوبی است و نقش این شهرستان در درآمد کشور نقشی بسیار موثر است.
وی افزود: مردم شهرستان کنگان در معرض انواع آلاینده‌های زیست‌محیطی قرار دارند و توقع دارند امکانات و تجهیزات رفاهی در این شهرستان همپای صنعت رشد کند.
فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان کنگان هستیم و مردم از مجموعه مدیران پارس و مسئولان دولتی رضایت دارند.
تبرکی از اختصاص اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومانی منطقه ویژه به کنگان خبر داد و تصریح کرد: این میزان اعتبار به منظور کمک این سازمان به توسعه زیرساخت‌های شهرستان کنگان است و امیدوار هستیم بتوانیم نسبت به جذب کامل این اعتبارات تلاش کنیم.
فرماندار کنگان یادآور شد: بدون تردید نقش سازمان منطقه ویژه پارس در توسعه جنوب استان بوشهر انکارناپذیر است و اختصاص این میزان اعتبار از محل منابع صنعت نفت کشور در قالب تفاهم‌نامه‌های متعدد، نشان از عزم راسخ صنعت نفت و منطقه ویژه پارس برای رشد کنگان است.
تبرکی افزود: توسعه و پیشرفت شهرستان کنگان به عنوان نخستین و مهم‌ترین لایه حوزه نفوذ پارس جنوبی، امری لازم است و این تلاش مجموعه مدیران صنعت نفت، ستودنی و قابل تقدیر است.
وی در ارتباط با خدمات دو سال اخیر منطقه ویژه گفت: آبرسانی به نخل‌تقی، چاه‌مبارک، بیدخون و حل برخی مشکلات اساسی شهر عسلویه و روستاهای این بخش از مهم‌ترین اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس در دوسال گذشته بوده که پس از سال‌ها توانسته لبخند رضایت بر لبان مردم این منطقه بنشاند.
فرماندار کنگان با اشاره به مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان بوشهر عنوان داشت: در سفر سوم ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان، با توجه به حضور وزیر نفت وقت در شهرستان کنگان شاهد مصوبات بسیاری خوبی برای این شهرستان بودیم که جدای از مصوبات استانی، توانستیم بسیاری از مشکلات عدیده این شهرستان را مرتفع کنیم.
تبرکی ابراز داشت: نقش محوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیرعامل پرتلاش آن تاثیر بسزایی در حل مشکلات کنگان داشته و لازم است از این مجموعه تقدیر شود.
مدیرعامل پارس جنوبی نیز گفت: خدمت به مردم بومی استان بوشهر و شهرستان کنگان جزو وظایف این سازمان است که تلاش داریم همواره رضایت خاطر مردم را جلب کنیم.
سید پیروز موسوی افزود: امسال بیشترین حجم خدمات‌رسانی را شاهد خواهیم بود و امیدوار هستیم در توسعه زیرساخت‌های کنگان مثمرثمر باشیم.