- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برق‌ جان ملوان را در ساحل نخل تقی گرفت

پزشک کشیک درمانگاه صنعت نفت منطقه ویژه پارس‌جنوبی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام این ملوان به درمانگاه صنعت نفت اظهار داشت: هاشم پرو ملوان یک شناور باری عصر سه‌شنبه بر اثر برق‌گرفتگی در سواحل بندر نخل‌تقی جان به جان آفرین داد.
محمد قهرمان گفت: این ملوان ۴۰ ساله‌ روی شناور باری در کنار ساحل مشغول کار بود و به علت برخورد با سیم برقی که برای استفاده به کنار این شناور کشیده شده بود، دچار حادثه شد.
وی افزود: مصدوم دچار ایست قلبی و تنفس، ناشی از شوک الکتریکی شد و با توجه به تلاش دو ساعته کادر پزشکی این درمانگاه برای احیای قلب، موفق به نجات ایشان نشدیم و بیمار فوت شد.
قهرمان اضافه کرد: چناچه امدادهای اولیه احیای قلب و عروق توسط اطرافیان در مورد این فرد حادثه دیده انجام می‌شد احتمال زنده ماندن بیمار وجود داشت.
این مقام مسئول یادآور شد: در این منطقه که احتمال خطر و حوادث بالاست، افراد می‌توانند با بهره‌گیری از کمک‌های اولیه امداد و نجات در حوادث مختلف به جای ابراز هیجانات جانبی جان افراد مصدوم را نجات دهند.
قهرمان تصریح کرد: درمانگاه صنعت نفت منطقه ویژه پارس‌جنوبی و سایر مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت استان با همه توان و ظرفیت در خدمت کارکنان صنعت نفت و مردم بومی استان بوشهر و شهرستان کنگان هستند و تاکنون بیشترین خدمات درمانی را ارائه کرده‌ایم.
وی اذعان داشت: پارس‌جنوبی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و در حوزه بهداشت و درمان شاهد امکانات و تجهیزات ارزنده‌ای برای حوادث احتمالی هستیم.