- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احمدی نژاد: با حمله به ساده زیستی دولت می خواهند اشرافیت خود را توجیه کنند

احمدی نژاد با بیان این که نمی خواهم بگویم چه کسانی سکه و ارز خریدند و با دشمن برای ایجاد گرانی در بازار و فشار بر مردم همراهی کردند، خاطرنشان کرد: آنها می خواهند به بهانه گرانی و تورم تمام موجودیت ملت ایران و عظمت و بزرگی آن را زیر سوال ببرند.

رییس جمهوری با بیان این که می دانم هدف کسانی که ساده زیستی دولت را زیر سوال می برند، چیست؟ گفت: آنها چون نمی توانند این گونه زندگی کنند می خواهند اشرافیت را توجیه کنند و با اشرافیت زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح بزرگترین تونل خط آهن کشور و انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیرزمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران، اظهارداشت: ساده زیستی در دولت به این معناست که مسوولین نباید برای خودشان اشرافیت راه بیندازند و بیت المال را صرف تغییر دکور و هزینه های شخصی خود کنند.

وی با تاکید بر این که مدیریت جامعه باید کم خرج باشد افزود: ساده زیستی به معنای آن است که مسوولانی که بر منابع کشور تسلط دارند برای امور اقتصادی و شخصی خود چشم طمع به این منابع نبندند.

رییس جمهوری ادامه داد: مدیر باید احساس عمومی مردم را درک کند تا بتواند برای آنها خدمت کند و کسی که دنبال کار اقتصادی برای خودش باشد نمی تواند فقر را لمس کند.

احمدی نژاد با تاکیدبر این که باید ایران را براساس ارزش های انقلابی، دلسوزی، فداکاری و همدلی بسازیم خاطرنشان کرد: هرکسی هر کجا است گزارش دهد که چه قدر خرج کرده و چه میزان کار تحویل داده است؟

وی تصریح کرد: در دعواهای سیاسی بسیاری از حقایق پنهان و معیارها عوض می شود.

اجرای فازاول هدفمندی یارانه ها موفقیت آمیز بود

رییس جمهوری با اشاره به موفقیت دولت در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها گفت: طرح هدفمندی یارانه ها هم اکنون به یک مدل علمی در دنیا تبدیل شده است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: امروز مراکز اقتصادی دنیا صاحب نظران را به این شیوه ارجاع می می دهند، در حالی که پیش از آن ۲۶ کشور دنیا با اجرای چنین طرحی گرفتار بحران های اجتماعی شده بودند.

وی افزود: برخی ها حاصل یک اقدام دیگر دشمن را به این طرح می چسبانند که اصلا ارتباطی به آن ندارد و البته هدف آنها از این کار این است که این طرح ادامه پیدا نکند.

ملت از مشکلات عبور خواهد کرد

احمدی نژاد با طرح این پرسش که مگر قرار نیست کارهای بزرگ در این کشور انجام شود؟ ادامه داد: ملت از این مشکلات عبور خواهد کرد و دشمنان از این مانع تراشی ها بهره ای نخواهند برد.

رییس جمهور با تشریح برخی خدمات انجام شده در دولت های نهم و دهم گفت: بیش از ۳۰ عنوان کار بزرگ و تعیین کننده برای اولین بار توسط این دولت انجام شده که تنها فرستادن ماهواره به فضا و هسته ای شدن و پیشرفت های کشور در زمینه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی بخشی از این اقدامات تعیین کننده است.

احمدی نژاد علت بدخواهی دشمنان با ملت ایران را پیشرفت های جهشی و بسیار مهم ملت ایران برشمرد و افزود: بدخواهان ملت ایران با پیشرفت ملت مخالف هستند و موضوع هسته ای بهانه است چرا که انگیزه اصلی مخالفت آنها با پیشرفت ملت است.

افزایش ظرفیت تولید برق در دولت های نهم و دهم

رییس قوه مجریه اظهارداشت: ظرفیت تولید برق در دولت های نهم و دهم از مرز ۷۰ هزار مگاوات عبور کرده و سال گذشته دو میلیارد دلار از محل فروش صادرات برق نصیب کشور شده است.

احمدی نژاد افزود: تولید سیمان در جمهوری اسلامی ایران در هشت سال گذشته از ۳۲ میلیون تن به ۸۰ میلیون تن رسید که اینها تنها نمونه ای کوچک از پیشرفت های کشور در دولت های نهم و دهم بوده است.

وی با تاکید بر مدیریت هزینه در پروژه های عمرانی ادامه داد: درحالی که پروژه بسیار پیچیده و عظیمی مانند انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیرزمین به خوبی انجام می شود اما شاهد هستیم که در همین شهر تهران برخی پروژه ها با هزینه های چهار تا پنج برابری در حال انجام است که می شود آنها را با یک برابر هزینه انجام دهیم.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش های انجام شده در انجام پروژه انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیر زمین گفت: در زمانی که شهردار تهران بودم یکی از مهمترین درخواست های مردم منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران از ما همین پروژه بود که امروز به خوبی انجام شده است.

احمدی نژاد اظهارداشت: اجرای این پروژه و احداث ۱۰ کیلومتر تونل در شهر تهران آن هم با پیچیدگی های خاص خود نشان می دهد که دولت شعار ‘ می شود می توانیم’ را به خوبی اجرا کرده است البته برخی ها که می بینند دولت توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد برخی کارهای نشدنی را هم برای این دولت تصویب می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عده ای که در جنگ تحمیلی امام(ره) و مردم را مقصر جنگ می دانستند و نقش ستون پنجم دشمن را بازی می کردند، الان ادعای انقلابی گری می کنند.

رییس جمهوری افزود: دشمن که نمی تواند پیشرفت ملت ایران را ببیند خباثت ها را تجدید کرده و عده ای هم در داخل به بهانه هایی سیاسی پست دشمن را همراهی کرده و آن را تطهیر کردند.

احمدی نژاد با بیان این که نمی خواهم بگویم چه کسانی سکه و ارز خریدند و با دشمن برای ایجاد گرانی در بازار و فشار بر مردم همراهی کردند، خاطرنشان کرد: آنها می خواهند به بهانه گرانی و تورم تمام موجودیت ملت ایران و عظمت و بزرگی آن را زیر سوال ببرند.

احمدی نژاد با بیان این که عده ای از ابتدا اثر تحریم ها را منکر می شدند گفت: الان همان عده می گویند که تحریم هست اما مقصر آن هم دولت است.

وی با تاکید بر این که بالاخره به این موضوعات روزی پاسخ داده خواهد شد افزود: من نمی خواهم وارد موضوع مذاکرات هسته ای شوم چون مسوول دارد و اما باید بدانیم که می توانیم با دلسوزی و همدلی از موانعی که دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران ایجاد کرده است، بگذریم.