- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

یک جوان خارق العاده, و پرنده ای عجیب در روستای سمل

غلامعلی با خواندن هر شماره خودرو (ماشین) برای یک بار, آن شماره را برای همیشه به ذهنش می سپارد او نزدیک به ۱۰۰۰ شماره ماشین را حفظ است.

 

 

“عسلویه نیوز” به نقل از وبلاگ سمل قدیم یکی از این شگفتی ها روستای سمل یک پسر جوان می باشد که در روستای سمل زندگی می کنند به نام غلامعلی امانی, غلامعلی با خواندن هر شماره خودرو (ماشین) برای یک بار, آن شماره را برای همیشه به ذهنش می سپارد.

غلامعلی لطفا در مورد این موضوع برایمان توضیح دهید؟

حدو ۲ سال پیش شماره یک ماشین را اتفاقی نگاه کردم با خود گفتم این ماشین کیه صاحبش را دیدم و شناختم و شماره ماشینش (خودرو) را حفظ کردم .

وی گفت: این آغازی بود برای حفظ کردن شماره خودرو و نوع ماشین و نام صاحب ماشین, و تا حالا بیش از ۱۰۰۰ شماره ماشین و نوع ماسین و نام صاحب آنرا حفظ کرده ام تنها با یک بار نگاه کردن حفظ می شوم.

 

غلامعلی این ماشینها فقط مربوط به اهالی سمل می باشد یا شماره خودرو جاههای دیگر هم هست؟

تمام ماشینهای سمل شماره هاش را حفظ هستم .هر کسی که در آباد زندگی کند و بشناسم شماره ماشینش را حفظ هستم در چاهکوتاه و روستاهای اطراف در برازجان و اهرم و بوشهر هر کسی را بشناسم یا با هم حرف زده باشیم شماره اش را حفظ هستم فقط کافی است شما نام هر کسی را بگویید تا شماره ماشینش را بگویم اگر ماشینش را فروخته و ماشین جدیدی خریده باید بهم بگویی کدام ماشین یعنی قبلی یا اینکه الان زیر پایش هست من شماره اش را می گویم.

غلامعلی در زندگی به چه چیزهایی علاقه داری ؟

در زندگی تنها به رانندگی علاقه دارم و اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی شوم, شاید خدا خواست که به آن روز رسیدم ولی اگر چنین اتفاقی افتاد شماره تمام ماشین های آن شهر را حفظ می شوم و دیگر کسی نخواهد توانست کوچکترین خلاف راهنمایی و رانندگی را تکرار کند.

و اما یکی دیگر از این عجایب ها,

غلامعلی گفت: در خانه یک پرنده بلبل را تربیت کرده ام که درب قفسش همیشه باز است به بیرون می رود و بر میگردد.

غلامعلی بیان کرد: هرگاه یک نفر غریبه به خانه ما بیاید یا خواست برود این پرنده شروع به خواندن می کند  , و یا تا یک عقرب یا مار وارد حیاط ما بشود آواز می خواند و بالای  سر عقرب یا مار پرواز میکند تا ما آنرا پیدا کنیم.