- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

علت مرگ اهدا کننده “جوان سیرافی”+جزئیات اهدا عضو

به گزارش “عسلویه نیوز” چهار روز پیش در پی مرگ مغزی دختری جوان بنام زینب بهداشت ساکن سیراف، با تصمیم خانواده این مرحومه، چند عضو حیاتی او اهدا گردید.

نیم ساعت پس از تماس اورژانس حضور یافت

حسین بهداشت برادر مرحومه زینب بهداشت در این خصوص به خبرنگار “عسلویه نیوز” گفت: بعد از غروب شبی که خواهرم آن اتفاق ناگوار برایش رخ داد، پس اینکه زینب( خواهرم) نمازش را در مسجد خواند به منزل برگشت.

وی ادامه داد: همان شب زینب پس از کمی شوخی و خنده با خانواده و همسایه مان، بخاطر سردرد جلوی کولر خوابید.

حدود ساعت ۱۰ شب بود که مادرم برای بیدار کردن زینب بر بالینش رفت ولی هرچه او را صدا زد هرگز بیدار نشد.

سریعا با اورژانس سیراف تماس گرفتیم ولی متاسفانه بیش از نیم ساعت طول کشید تا اورژانس برای انتقال خواهرم حضور یابد.

بندر سیراف نیز از داشتن درمانگاه خوب محروم است

متاسفانه خود بندر سیراف نیز از داشتن درمانگاه خوب محرم است و به همین دلیل کلی از وقت ما تا رساندن مرحومه تلف شد و در نهایت اتفاقی که نباید افتاد.

حسین بهداشت در خصوص هدفشان از اهدا عضو حیاتی خواهرشان اظهار داشت: بنا به مشورتی که در خانواده صورت گرفت، تصمیم بر این شد که برای رضای خداوند چند عضو زینب را اهدا نماییم.

برادر آن مرحومه اضافه کرد: با اهدا کلیه ها، ریه و کبد زینب احساس می کنیم که هنوز خواهرمان زنده است.

اعضای حیاتی خواهرم به سه خانم تهرانی، شیرازی، یاسوجی و یک پسر لامردی اهدا شد

وی اظهار داشت: اعضای اهدایی خواهرم به سه خانم تهرانی، شیرازی، یاسوجی و یک( پسر) لامردی اهدا شده است که مسن ترین آن ها حدودا ۳۸ ساله و جوان ترین آن ها ۲۲ ساله است. متاسفانه هنوز از نزدیک خدمت شان نرسیده ایم و خیلی دوست داریم که هرچه سریع تر این اتفاق بیفتد و آن ها را از نزدیک ببینیم.

تنها درخواستمان امکان رفت و آمد با دریافت کنندگان عضو خواهرم است

بهداشت عنوان کرد: تنها درخواست ما از دریافت کنندگان عضو علاوه بر طلب مغفرت برای خواهرم این است که یک رابطه ایجاد شود تا امکان رفت و آمد مهیا گردد؛ به هر حال رفت و آمدها باعث تسکین دل پدر و مادرم خواهد شد و آن ها احساس می کنند که عضو دخترشان در بدن کسانی است که می تواند آن ها را ببیند که زندگی می کنند و از زندگی لذت می برند.

تشکر از حضور گسترده مردم در تشیع جنازه

وی در پایان گفت: از تمامی کسانی که از جای جای استان بوشهر و فارس در مراسم تشیع جنازه حضور یافتند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم که بتوانیم در شادی شان جبران کنیم.

 مراسم تشیع جنازه مرحومه زینب بهداشت با حضور مردم سیراف، کنگان، بوشهر، شیراز، جهرم و…به صورت باشکوه برگزار شد.

زینب بهداشت از اعضای بسیار فعال موسسه سیراف پارس نیز بود.

هر چند وی در سن ۱۹ سالگی دار فانی را وداع گفت ولی در قبال اهدا عضو این مرحومه، چهار جوان هم وطن مان جانی دوباره گرفتند و به عبارتی زندگی شان را مرهون فداکاری خانواده زینب بهداشت هستند.

روحش شاد یادش گرامی باد