- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ولایتی: مقاومت مدبرانه صرفا «نه گفتن» نیست

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تورم تعطیلی کارخانه‌هاست و باید به کارخانه‌ها تنفس ۶ ماه داده شودتا خود را بازسازی کنند.

ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مقاومت مدبرانه صرفا نه گفتن نیست گفت: باید برای قطع تحریم‌ها و برون رفت از تحریم ها کاری انجام دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای تبلیغاتی استانی خود به استان همدان با حضور در تالار معلم این شهر و در جمع مردم گفت: در حال حاضر بهترین کاری که ملت ایران اسلامی می‌تواند انجام دهد حضور در پای صندوق‌های رای در روز ۲۴ خرداد ماه سال جاری است و پاسخ دادن به ندای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: همچنین پاسخ به دشمنان قسم خورده ایران و بهترین کمک به ایران اسلامی شرکت در انتخابات است.

وی با بیان اینکه ایران در جهان اسلام کشوری تاثیرگذار و پیروز گفت: بنده دبیر کل مجمع جهانی بیدای اسلامی هستم که تا کنون میزبان ۶ اجلاس بودم که هر سری ۱۲۰۰ نفر دراین اجلاس شرکت می‌کردند به طوری که ۶۰ الی ۷۰ درصد آنها سنی و ما بقی شیعه بودند.

ولایتی با بیان اینکه دشمنان منتظرند ببینند حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رای چگونه خواهد بود گفت: اگر در داخل و خارج از کشور به آنچه توسط مقام معظم رهبری تعیین شده عمل کنیم به سند چشم انداز بیست ساله جامه  عمل خواهیم پوشاند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: براساس سند چشم انداز بیست ساله باید مقام اول منطقه تاثیر گذار در جهان و تاثیر گذار در سیاست بین المللی در سال ۱۴۰۴ باشیم.

وزیر اسبق امور خارجه کشور اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری ۱۴ خرداد ماه سال جاری فرمودند ما طالب رابطه با کلیه کشورها هستیم مگر آن کشوری که به خواهد از موضع سلطه با ما برخورد کند.

وی افزود: آمریکا نیز اگر از موضع سلطه با ما برخورد کند موضع جمهوری اسلامی ایران همان موضع قبلی خواهد بود مگر آنکه تغییر موضع دهد.

وی با بیان اینکه ما خواهان رابطه سازنده با دنیا هستم خاطر نشان کرد: اما در بربر با کشوری که می‌خواهد حقوق ما را نادیده بگیرد مقاومت خواهیم کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقاومت مدبرانه صرفا «نه گفتن» نیست بلکه باید برای این بن بست و رفع تحریم‌ها کاری کرد .

وی ظهار داشت: دولت آینده ضمن مقاومت و در چارچوب ارزش‌های اسلامی رابطه خود را افزایش خواهد داد.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: در جهان سوم و جهان اسلام کشوری به اقتدار ایران نمی‌شناسد باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و باید کاری کنیم در صحنه جهانی کشورهای دیگر به دنبال رابطه با ما باشند.

وی خاطر نشان کرد: راهگشا بودن ایران باید ادامه داشته باشد و آن را تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به اذعان کشورهای منطقه هیچ مسئله‌ای در خاورمیانه نیست که بدون حضور ایران حل شود بنابراین باید این جایگاه حفظ شده و باید این تاثیرگذاری را حفظ کنیم.

ولایتی در ادامه به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: کار اصلی دولت ما اصلاح برنامه‌های اقتصادی خواهد بود .

وی افزود: برنامه‌های کوتاه مدیت میان مدت و بلند مدت از جمله برنامه‌هایی است که از فردای روز انتخابات به مرحله اجرا گذشته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تورم تعطیلی کارخانه‌هاست و باید به کارخانه‌ها تنفس ۶ ماه داده شودتا خود را بازسازی کنند.

ولایتی همچنین از ربا انتقاد کرد وگفت:‌کشورهای پیشرفته به جای آنکه خود را در یک جا بگذارند آن را با سود و کارمزد بسیار کم در اختیار تولید می‌گذارند ولی ما این کار را انجام نمی‌دهیم بنابراین باید ربا حذف شود.

وی همچنین به ضرورت اختصاص سی درصد یارانه به بخش تولید و کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از وظیفه دولت تنظیم بازار است و باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

ولایتی در ادامه گریزی به ضوابط خارجی کرد و گفت: دیپلماسی فقط نه گفتن نیست بلکه باید راه پیدا کنیم باید در چارچوب خطوطی که رهبری نظام تعیین کرده حرکت کنیم و راهی پیدا شود.

وی با اشاره به مسئولیت خویش در قرار داد ۵۹۸ گفت: امام (ره) از طریق فرزندشان به بنده پیغام دادند تا ما اختیارات کامل در این رابطه مذاکره کنم و این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که به برکت خون شهدا ورزمندگان اسلام و به پشتوانه ملت تحقق یافت.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر ملت اعتماد کند و به بنده رای بدهند در حوزه اقتصادی وبین المللی اصلاحاتی انجام خواهد داد.

وی در بخش پایانی اظهارات خود به استان همدان اشاره کرد و گفت: این استان یک استان زر خیز بوده اما با مشکلات زیادی روبرو است.

وی افزود: بخش کشاورزی و صنعت استان باید اصلاح شود و ما بتوانیم به خود کفایی برسیم.

ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: دولت آینده باید اقداماتی انجام دهد تا سرانه هزینه بهداشت روستایی و شهری مساوی شود.