- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جریمه ۲۰ میلیونی برای طلافروشان دشتی

کار‌شناس تعزیرات حکومتی دشتی از محکومیت دو فقره پرونده طلافروشی به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه در حق دولت جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش «عسلویه نیوز»  اکبر کشاورز در نخستین جلسه کمیسیون تنظیم بازار این شهرستان که با حضور اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: این متخلفان طلا فروش، طلای با عیار ۷۵۰ را به عیار ۷۳۵ می‌فروختند که پرونده آن‌ها در تعزیرات حکومتی بررسی و منجر به صدور رای پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما حمایت از مردم است و چنانچه فروشنده‌ای قصد فروش طلا با عیار کم را داشته باشد، با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

کشاورز بهترین طلا برای ایرانی‌ها را طلای ۱۸ عیار ذکر کرد و اظهار داشت: پایین‌ترین عیار طلا، یک عیار و بالا‌ترین آن ۲۴ عیار است و البته بهترین نوع عیار طلا برای مردم ما طلای ۱۸ عیار است.

وی به پرونده‌های ارسالی در سال ۹۱ از اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی اشاره کرد و یادآور شد: ۶۸۵ فقره پرونده در سال گذشته به تعزیرات حکومتی دشتی ارسال شد که از این تعداد، به ۶۳۵ فقره رسیدگی و محکومان به پرداخت یک میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۰۰ ریال واحد صنفی محکوم شدند.

کشاورز گفت: ۳۹۵ فقره گزارش تخلف بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان و حوزه‌های تابعه به تعزیرات حکومتی ارسال شده که به تمام پرونده‌ها رسیدگی و مبلغ ۲۵۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ ریال محکوم شدند.

کار‌شناس تعزیرات حکومتی دشتی اضافه کرد: در سال جاری نیز ۱۷۷ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی واصل شد که ۱۱۸ پرونده از آن‌ها مربوط به صنعت، معدن و تجارت است و ۵۸ فقره نیز مربوط به بهداشت است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال بازرسی از نانوایی‌ها‌‌ رها شده است، افزود: امسال در مجموع یک هزار و ۸۲ پرونده تخلف صنفی و بهداشتی مربوط به عرضه خارج از شبکه به تعزیرات دشتی ارسال شده است.