- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تولید سالانه ۲۵۰۰ تن گوشت قرمز در روستای زیارت دشتستان

بخشدار مرکزی دشتستان از تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در روستای زیارت این شهرستان خبر داد.

به گزارش «عسلویه نیوز» حیدر دانافرد اظهار کرد: این شهرستان در عرصه کشاورزی حرف‌های زیادی در سطح استان و کشور دارد و به ویژه در بخش مرکزی دشتستان ظرفیت‌های مهم کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: تلاش برای بهبود وضعیت کشاورزی در بخش مرکزی و افزایش سطح کیفی تولیدات کشاورزی از اساسی‌ترین اولویت‌های ماست و در این راستا از همه امکانات و ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره می‌بریم.

بخشدار مرکزی دشتستان با بیان اینکه روستای زیارت قطب تولید گوشت قرمز استان است، خاطرنشان کرد: زیارت دارای ۱۱۰ واحد پرواربندی دامی از قبیل گاو، گوساله و گوسفند بوده که ۷۰ واحد سنتی و حدود ۴۰ واحد نیز صنعتی است و گوشت مورد نیاز استان و استان‌های همجوار را تامین می‌کنند.

دانافرد تصریح کرد: ۴۰ واحد صنعتی هر کدام دارای ۱۵۰ راس گوساله هستند که در مجموع ۶ هزار راس گوساله سالانه بیش از ۹۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۷۰ واحد سنتی نیز هر واحد دارای ۱۰۰ راس گوساله یا گوسفند است و در مجموع ۷ هزار راس هستند که سالانه بیش از هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

بخشدار مرکزی دشتستان از تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در روستای زیارت دشتستان خبر داد و افزود: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در واحدهای پرواربندی سنتی و صنعتی روستای زیارت تولید می‌شود که نشان دهنده جایگاه این منطقه در کشاورزی و دامداری استان و حتی کشور است.

دانافرد گفت: بیشتر دامداران این منطقه خواستار تسهیلات با بهره پایین و همچنین حمایت نهادها و ارگان‌های مسئول برای اختصاص علوفه با قیمت یارانه‌ای هستند.