- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

واکنش جوانان بحرینی به بیانات رهبری

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از ابنا، گروهی از جوانان انقلابی بحرین ـ موسوم به گروه “انصار انقلاب ۱۴ فوریه” ـ با صدور بیانیه‏ مهم و مفصلی از مواضع و حمایت‏های آیت الله خامنه‏ ای از خیزش مردم این کشور تشکر کرده و بیانات اخیر ایشان در مرقد امام (ره) را تفسیر نمودند.

در این بیانیه آمده است:

«یک هفته پیش رهبر انقلاب اسلامی ایران “حضرت آیه الله العظمى سید علی خامنه‏ ای” در سالگرد ارتحال امام خمینی (رضوان الله تعالى علیه) از مظلومیت مردم بحرین سخن گفت و آن را مظلومیتی مطلق و دارای ابعاد متعدد توصیف نمودند.

“انصار انقلاب ۱۴ فوریه بحرین” یک بار دیگر از رهبر انقلاب اسلامی به خاطر اهتمام و پشتیبانی کامل و صریحش از انقلاب‏های عربی و اسلامی تشکر می‏کند؛ و همچنین پرداختن جدی و عمیق ایشان به مسأله بیداری اسلامی و ارشاد و تشویق ملت‏های عربی را ارزشمند می‏داند.

ایشان جوانان تغییرخواه در مصر، تونس، یمن و لیبی را به هوشیاری سیاسی، ایمان به خداوند، مسؤولیت‏ پذیری اسلامی پیروی از خط انقلابی و رد نقشه‏ های فرصت‏ طلبانه و انحرافی که از سوی غرب و اذناب آن ارائه می‏شود فرا خواندند؛ و بویژه بر انقلاب جوانان و بیداری اسلامی بحرین تأکید فرمودند.

مواضع و سخنان آیه الله سید علی خامنه‏ ای مرهمی بر زخم‏های مردم ما در بحرین است و جوانان و زنان و مردان قهرمان بحرینی‏ را به سوی استمرار انقلابشان سوق می‏دهد؛ مردمی که از ایشان عزم، پایداری، ثابت‏قدمی را آموخته و طریق جهاد و مبارزه با ظالمین و مستبدین را پشت سر مرجعیت دینی شیعه دنبال می‏کنند.

مرجعیت دینی و سیاسی شیعه همواره در مقابل ظلم و استبداد داخلی و استکبار جهانی ایستاده، دردهای امت را تسکین داده، و افق‏های تعالی را برای آنان ترسیم نموده است. این مرجعیت دینی و سیاسی در امام امت «سید روح الله خمینی (قدس سره الشریف)» تجلی یافت و پایه‏ ها و مفاهیم آن با کتاب “ولایت فقیه” و نیز مواضع عملی امام خمینی درباره اسرائیل مستحکم شد.

بدرستی که اینک راه رهبر ما خامنه‏ ای همان راه امام الخمینی (ره) است؛ یعنی همان راه انبیاء و پیامبران، و راه قرآن کریم و پیامبر اکرم (محمد صلى الله علیه وآله وسلم) ؛ راهی که مؤسس جمهوری اسلامی روح الله الموسوی الخمینی آن را با نام “اسلام ناب محمدی” به مردم ایران و ملت‏های اسلامی و انقلابی شناساند و آن را در مقابل “اسلام آمریکایی” قرار داد که در آل‏سعود، وهابیت و نظام‏های دیکتاتوری و مزدور ایالات متحده و استکبار جهانی در خاورمیانه متجلی است.

آمریکا از روز اولی که انقلاب‏ها در منطقه آغاز شده است جانب مزدوران خود و هم‏پیمانان مستبدش را گرفته است و تا آخرین لحظه ممکن از آنها دفاع می‏کند، و حتی زمانی که سپیده پیروزی در آسمان پدیدار می‏شود به سوی هم‏پیمانی با بقایای نظام‏های ظالم می‏رود؛ زیرا از این می‏هراسد که این انقلاب‏ها همانند انقلاب اسلامی ایران به پیروزی کامل برسند و طاغوت‏ها را ـ مانند نظام شاهنشاهی ایران ـ از ریشه نابود سازند…».

این بیانیه سپس در تفسیر بیانات رهبر انقلاب افزوده است:

«رهبر انقلاب اسلامی از مظلومیت مردم بحرین سخن گفتند و آن را “مظلومیت مطلق” دانستند. ابعاد متعدد این مظلومیت مطلق را می‏توان در موارد زیر شماره کرد:

۱٫ استبداد قبیله‏ ای و دیکتاتوری مطلق آل‏ خلیفه که منجر به استفاده افراطی از زور و مجازات جمعی از روز اول انقلاب گردیده است. استبدادی که حتی از معالجه مجروحان و آسیب‏دیدگان هم در بیمارستان‏ها جلوگیری کرد و مردم را مجبور نمود که مجروحان و بیماران خود را در حسینیه‏ ها و با ابزار ابتدایی معالجه کنند.

۲٫ اجازه دخالت نظامی به نیروهای سعودی و سپر جزیره برای قلع و قمع انقلاب و انقلابیون.

۳٫ نقض مکرر حقوق بشر، هتک حرمت مردم، آتش زدن قرآن شریف، تخریب خانه‏ های خدا و اهانت به قبور اولیاء.

۴٫ دوگانگی معیارها و ملاک‏ها از سوی ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی.

۵٫ سانسور خبری شدید انقلاب از سوی غرب، آمریکا و حتی کشورهای عربی؛ تا جایی که دولت قطر را تهدید کردند که اگر “شبکه الجزیره” حوادث بحرین را مانند انقلاب‏های تونس و مصر و یمن و لیبی پوشش دهد ارتباط دیپلماتیک خود را با آن قطع خواهند کرد!

۶٫ اجرای سیاست “مجازات همگانی” درباره مردم بحرین که به اخراج بیشتر از ۲۰۰۰ نفر از کار منجر شده و همچنان با محاصره شهرها، شهرک‏ها و روستاها مردم را تحت فشار گرسنگی و شکنجه روحی و جسمی قرار می‏دهند».

در پایان این بیانیه آمده است:

«راه مردم بحرین، راه حسین و زینب است. هر چه فشار رژیم بیشتر می‏شود مقاومت ما هم فزونی می‏یابد، همانطور که از زمان اشغال کشور از سوی سعودی‏ها، در راه خود ثابت ‏قدم‏ تر شده‏ ایم. برادران سنی ما نیز از زمان انتفاضه دهه پنجاه تا امروز در کنار ما قرار دارند… مقاومت مردم بحرین که از سوی ملت‏های عربی و اسلامی ـ بویژه ایران، عراق، لبنان و مصر ـ حمایت می‏شود به ما مزیتی داده است که قبیله آل‏ خلیفه از آن بهره‏ مند نیست. بنابراین آنچه “اصلاحات سیاسی” یا “مذاکره و گفتگوی بدون پیش‏ شرط” خوانده می‏شود و قرار است از ابتدای ماه آینده آغاز شود دعوتی دروغین بوده، مورد قبول اکثریت مردم بحرین نیست. مردم بحرین برای دیدن فجر جدیدی مجاهدت می‏کنند که به پایان‏ رساننده‏ ظلمات حکومت قبیله‏ ای و عشیره‏ ای در این کشور است.