- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احمدی‌نژاد:به زودی ریزگردها مهار می‌شود

رییس جمهور پس از بهره برداری از مرکز تحقیقات و مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی خوزستان با اشاره به نصب چهار دستگاه مربوط به یونیزاسیون غبارهای موجود در آسمان و ته‌نشین کردن آنها ابراز امیدواری کرد؛ در آینده نه چندان دور شاهد کاهش قابل توجه ورود ریزگردها و گسترش آن در استان های جنوبی کشور باشیم.

 

به گزارش سوک به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر احمدی نژاد با اشاره به این که هیچ کس نباید انتظار داشته باشد با یک اقدام شاهد حذف ریزگردها باشیم، خاطر نشان کرد: ایران و عراق کارهای زیادی برای مهار ریزگردها انجام داده اند و ایران به سهم خود تاکنون در استان های جنوبی کشور فعالیت های زیادی برای مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی استان های جنوبی به ویژه استان خوزستان انجام داده است.

رییس جمهور با تاکید بر این که در آینده نه چندان دور تعداد دیگری از دستگاه های مربوط به ته نشین کردن ریزگردهای موجود در هوا در شهرهای دیگری از استان های جنوبی کشور نصب خواهد شد، ابراز امیدواری کرد؛ با همت و تلاش همه کارشناسان در این مسیر موفق شویم.

همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این مرکز دارای ۵ پنل است که برای راه اندازی آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است؛ این مرکز به روش یونیزاسیون راه اندازی شده است.

آقای محمدی زاده افزود: در این روش یون هایی در هوا منتشرمی شود که از انتشار و پیشروی گرد و خاک در مرز جلو گیری می کنند.

احمدی نژاد پس از اهوازبه دهلران رفت؛ دهلران نزدیکترین شهرستان در استان ایلام به استان خوزستان است.

رئیس جمهور در شهرستان دهلران سد دویرج در این شهرستان را افتتاح کرد.

وی در سفر به استان ایلام قرار است چند طرح عمرانی و ورزشی را به بهره برداری برساند.