- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بودجه۱۳۰میلیاردی عربستان برای جلوگیری از سقوط

عسلویه نیوز” به نقل از مشرق “طلال بن عبدالعزیز” برادر شاه عربستان و یکی از برجسته‌‌ترین افراد خاندان حاکم در عربستان سعودی است، وی در گفتگو با روزنامه نیویورک‌تایمز تاکید کرد که در عریستان اقلیت تاثیر گذاری وجود دارد که تمایلی به تغییر در این کشور ندارد.
وی همچنین اعتراف کرد که دولت این کشور ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه کرده است تا خطر سقوط را از خود دور کند.
طلال با اشاره به اینکه عربستان سعودی همچنان از موج انقلاب‌های منطقه‌ای دور مانده است، گفت که این موضوع بعد از تزریق منابع مالی فراوان به مردم صورت گرفت و تاثیر زیادی در آرام کردن فضای عربستان داشت.
نیویورک‌تایمز در حاشیه‌ای به این گفت وگو نوشت که عربستان با ثروت خود و هزینه مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد دلار موفق شده است تا آرامش را برای این کشور بخرد و از انقلاب‌ مردمی جلوگیری کند.
بر اساس گزارش این روزنامه، تکیه خاندان سلطنتی در عربستان به موسسات دینی این کشور از دیگر عوامل حفظ آرامش در عربستان سعودی ذکر شده است.
این روزنامه می‌افزاید که دولت آمریکا نیز که کشورهای دیگر عربی را به انجام تغییرات دموکراتیک فرا می‌خواند، در قبال عربستان سکوت اختیار کرده است و از سوی دیگر سعی دارد تا انقلاب‌های مردمی در بحرین و عمان را نیز مهار کند.
این روزنامه در عین حال تأکید می‌کند که اگر این تلاشهای سران سعودی در کوتاه مدت موفق باشد، به عقیده برخی منتقدان در بنلد مدت نمی‌تواند افکار عمومی مردم را با پول خریداری کند، چرا که مشکلات مخفی زیادی در این کشور وجود دارد.
طلال بن عبدالعزیز به برخی از این مشکلات اشاره کرده و می‌گوید که مشکل در اینجاست که برخی از سران این کشور نمی‌خواهد از اتفاقاتی که روی می دهد، درس بگیرند، آنها تنها می‌خواهند به قدرت و مال اندوزی و جایگاه خود ادامه دهند.
وی می‌افزاید: آنها از نام تغییر وحشت دارند، آنها کوته بین هستند و این مشکل آنهاست، این در حالی است که من راهی را برای تغییر تفکر آنها نمی شناسم.