- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اشتغال ۲۷ هزار بومی در پارس‌جنوبی

محمدحسین جهانبخش صبح امروز در ششمین جشنواره کارآفرینان برتر استان بوشهر اظهار داشت: هرچند این آمار نشان میدهد میزان اشتغال نیروهای بومی در پارس‌جنوبی به مرز ۵۰ درصد نرسیده، اما زیر سوال بردن همین میزان اشتغال بومی ایجاد شده در پارس‌جنوبی بی‌انصافی است.
وی افزود: از سال ۸۴ تا پایان سال گذشته، ۸۰۸ میلیارد تومان اعتبارات بنگاه‌های زود بازده برای اشتغال ۲۳ هزار نفر در استان بوشهر هزینه شد.
استاندار بوشهر با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، گفت: ایران اسلامی مفتخر است که با توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس جوانان توانسته است در عرصه علم، فناوری و علوم متعدد در جهان بدرخشد.
جهانبخش تصریح کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته در کشور، رسیدن به افق چشم‌انداز شتابان شده و گام‌های رسیدن به این فرصت مهیاتر می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه تحریم‌ها علیه کشور در رسیدن به موفقیت‌های علمی و صنعتی کشور تاثیرگذار بوده، ابراز داشت:‌ ما مفتخر به خدمتگزاری مردمی هستیم که افتخار ایران اسلامی هستند و استان بوشهر نیز نماد توسعه و پیشرفت در منطقه است.
استاندار بوشهر با اشاره به پروژه‌های عظیم پارس شمالی، جنوبی و نیروگاه اتمی اضافه کرد:‌ استان بوشهر با وجود این تاسیسات عظیم به استانی فراملی تبدیل شده است.
جهانبخش ادامه داد: بیداری اسلامی کشورهای منطقه از جلوه‌های دیگر انقلاب اسلامی ایران هستند که از افق مرزهای ایران عبور کرده و در قلب آزاده اندیشان نشسته است.
وی تصریح کرد:‌ دولت بنا دارد ۲٫۵ میلیون شغل در کل کشور ایجاد کند و ما نیز در استان بوشهر باید با تلاش و همکاری سهم اشتغال استان بوشهر را محقق کنیم.
استاندار بوشهر اظهار داشت: اشتغال خانگی یکی از استراتژیهای اشتغال است اما این موضوع هنوز در ایران اسلامی جای خود را بازنکرده است.
مدیر کل روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی نیز در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جشنواره‌های کارآفرینی نشان از توجه ویژه به کارآفرینان و نقش ارزنده آنان در عرصه اشتغال کشور است.
احسان ارکانی یادآور شد: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد و امسال قرار است این رقم به ۲٫۵ میلیون نفر برسد.
در پایان این آیین کارآفرینان برتر استان بوشهر تجلیل شدند.
در این آیین محمدرضا خیر، هیبت‌الله خسروی و اکبر اکبری در بخش صنعت، غلامرضا دهقان، یوسف سعادت‌نیا و اکرم صمصامی در بخش خدمات و سعید احمدی و حسین اندایش در بخش کشاورزی به عنوان کار آفرینان برتر استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.