- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ساماندهی سواحل بوشهر با رویکرد اجتماعی

محمدحسین جهانبخش دوشنبه شب در نشست احیاسازی سواحل استان بوشهر اظهار داشت: خاک یکی از مسائل مهم زیست محیطی است که کمترین اهمیت به آن داده می‌شود در حالی که سالانه میلیون‌ها تن خاک شسته و به دریا ریخته می‌شود.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کشور باید برای صیانت از خاک برنامه‌ریزی اصولی و کاربردی طراحی و اجرا کند.
جهانبخش تصریح کرد: تا نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در کشور فاصله زیادی داریم و ما به عنوان مسئولان موظف هستیم خاک را به عنوان بستر محیط زیست مورد توجه قرار دهیم.
استاندار بوشهر یادآور شد: ساماندهی سواحل استان بوشهر به عنوان یک رویکرد اجتماعی در دستور کار است، ولی ساماندهی سواحل با رویکرد زیست محیطی بیشتر مورد توجه است.
وی ادامه داد: ساماندهی سواحل، بازسازی و بهسازی زیستگاه‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و اگر سازمان‌ها و نهادها در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی خود در حاشیه آب‌ها به تعهدات خود در ارتباط با زیستگاه‌ها عمل کنند به بازسازی سواحل کمک زیادی می‌کند.
جهانبخش اضافه کرد: ناپدید شدن گونه‌های دریایی در عسلویه یک هشدار است و باید بتوانی با اجرای برنامه‌های کاربردی آسیب‌ها را در این حوزه به حداقل برسانیم.
این مسئول افزود: این گونه‌ها سرمایه‌های زیست محیطی کشور هستند و نصب سیستم‌های پایش آنلاین در منطقه عسلویه در کاهش آسیب‌های زیست محیطی بسیار موثر است.
استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت محیط زیست جزیره خارک گفت: طرح جامع آمایش جزیره خارک در کنار طرح جامع اجتماعی این جزیره در دستور کار است و با جدیت در حال پیگیری است.
جهانبخش متذکر شد: طبق قانون همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی خود بهسازی و بازسازی محیط زیست تحت تاثیر این پروژه‌ها را در دستور کار داشته باشند.
وی در پایان اذعان داشت: محیط زیست یک سرمایه ارزشمند ملی است که اهمیت و جایگاه آن باید برای مردم تبیین و فرهنگ‌سازی شود.