- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رقابت ۱۳۴۰ داوطلب کنکور در بندر کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” عباس شریف شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگان اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به سمت کیفیت‌بخشی به سطح تحصیلی دانش‌آموزان حرکت کرده و شاهد تحول بنیادین در این نهاد مهم هستیم.
وی افزود: وزیر پر تلاش و ولایتمدار آموزش و پرورش با تمام توان و ظرفیت در مسیر رشد و پیشرفت نظام آموزشی فعالیت کرده و امیدوار هستیم روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری باشیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان با اشاره به ساماندهی مدارس ابتدایی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش، مدارس ابتدایی در سال تحصیلی آینده تنها باید در نوبت صبح انجام شوند و در کنگان، کمبود فضای آموزشی مانع از ساماندهی مدارس ابتدایی در نوبت صبح است.
شریف از کمبود ۳۷ فضای آموزشی ابتدایی در کنگان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ساماندهی مدارس ابتدایی در نوبت صبح، برای تحقق این موضوع در این شهرستان، ۳۷ فضای آموزشی ابتدایی نیازمند است که بدلیل اداره شدن چند مدرسه در یک فضا شرایط برای تحقق امر مشکل است.
وی اضافه کرد: بدلیل کمبود فضای آموزشی ممکن است بعضی از مدارس در ساختمان‌های استیجاری و بعضی از مدارس راهنمایی در نوبت بعد از ظهر سازماندهی شوند.
شریف ابراز داشت: آموزش و پرورش شهرستان کنگان در بین مناطق ۱۷ گانه استان بوشهر در کنکور سراسری سال ۸۹ رتبه پنج را کسب کرد و این رتبه در سال جاری باید بهبود پیدا کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش کنگان از رقابت ۱۳۴۰ داوطلب کنکور در کنگان خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و ۳۴۰ نفر داوطلب در گروه‌های پنج‌گانه انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان خارجه در این شهرستان داوطلب هستند.
این مسئول با اشاره به اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز گفت: در سطح شهرستان کنگان، تعداد ۲۲ پایگاه فعالیت تابستانی در نقاط مختلف شهر در مدارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی در رشته‌های فرهنگی، هنری، علمی در نظر گرفته شده که به فعالیت خواهند پرداخت.
رئیس آموزش و پرورش کنگان اذعان داشت: آموزش و پرورش از مهم‌ترین نهادهاست و تلاش همه‌جانبه مسئولان شهرستان برای پیشرفت آموزش و پرورش امری ضروری است که با مدیریت فرماندار و امام جمعه شاهد همکاری مناسبی در کنگان هستیم.