- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

با مشارکت شرکت‌های پارس‌جنوبی انجام شد؛افزایش چشمگیر فضاهای آموزشی کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” عباس تبرکی شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان شهرستان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان دارای پیشینه فرهنگی و علمی غنی و پرباری است و ارتقای سطح فرهنگی کنگان در دستور کار مسئولان قرار دارد.
وی افزود: گسترش فضاهای فرهنگی و آموزشی و کیفیت‌بخشی آموزش عالی در این شهرستان پیگیری می‌شود و در سفر سوم دولت به استان، اعتبارات فرهنگی قابل‌توجهی به شهرستان کنگان اختصاص یافته است.
فرماندار شهرستان کنگان بر لزوم توجه مسئولان به توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای آموزش و پرورش امری ضروری و لازم است.
تبرکی از افزایش چشمگیر فضاهای آموزشی شهرستان کنگان خبر داد و بیان داشت: در سال جاری شاهد توسعه فضاهای آموزشی با همکاری اداره کل نوسازی و مشارکت شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی و شهرستان کنگان خواهیم بود که یک اتفاق بسیار خوشایندی است.
وی اضافه کرد: توجه جدی دولت به زیر ساخت‌های اساسی در شهرستان بویژه حوزه آموزش و پرورش میتواند به کمبود فضاهای آموزشی کمک کند و شاهد جدیت در این امر هستیم.
این مسئول گفت: فضای دوستی و همکاری و تعامل بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد و باید طوری مدیریت کنیم که این فضا که مایه دلگرمی مسئولان برای توسعه فرهنگی و آموزشی است همیشه پایدار بماند.
فرماندار کنگان در ادامه خواستار توجه جدی به ارتقای سطح آموزش و پرورش شد و ابراز داشت: جوانان و دانش‌آموزان منطقه به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی شناخته شده هستند و از مسئولان ادارات می‌خواهیم که توجه جدی به مسائل آموزشی داشته باشند و آموزش و پرورش را یاری کنند.
تبرکی برنامه‌ریزی لازم برای اجرای بسیار مناسب کنکور سراسری در ۹ تیرماه در این شهرستان را خواستار شد و گفت: با توجه به حساسیت این موضوع باید کمیسیون خاص به ریاست معاونت سیاسی و امور اجتماعی و با همکاری تربیت‌بدنی، آموزش و پرورش، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی تشکیل و نحوه اجرای کنکور سراسری دقیقاً مورد بررسی قرار گیرد.
امام جمعه کنگان نیز در این نشست با توجه با تبریک میلاد مولود کعبه حضرت علی (ع) بیان داشت:
امام علی(ع) دارای شخصیت بزرگ و نمونه‌ای در تاریخ است و بزرگداشت شان و مقام ایشان امری مهم و ارزشمند است.
حجت‌الاسلام محمود محمودی یادآور شد: مسابقه میلاد برای شناخت بیشتر فضائل امام علی (ع) در کنگان برگزار می‌شود و از همه ادارات می‌خواهیم در این زمینه همکاری کنند.
وی متذکر شد: تکریم و تجلیل امیرالمومنین (ع)، تکریم و تجلیل از اصل اسلام ناب محمدی (ص) است.
این مسئول اذعان داشت: مردم کنگان و به ویژه جوانان همواره در برپایی شعائر اسلامی تلاش خوبی دارند و در مراسمات مذهبی حضوری پررنگ دارند و امیدوار هستیم در جشن میلاد امام علی(ع) نیز شاهد این حضور باشیم.