- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تشکیل ۸ پرونده جاسوسی در بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۸ پرونده جاسوسی در این استان تشکیل شده که سه مورد از آنها در انتظار رای نهایی است.

 حیدر بحرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از دو سال پیش این تعداد پرونده مربوط به جاسوسی در استان بوشهر تشکیل شده که جز سه مورد آنها، بقیه به صدور رای منجر شده است.

وی عنوان کرد: براساس قوانین، دادگستری استان در برابر موضوعاتی نظیر جاسوسی شدیدترین برخوردهای قضایی را انجام می‌دهد‌.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پاسخ به سؤالی در ارتباط با متهمان جاسوسی تصریح کرد: اغلب این افراد جزو طبقه مثل ملوان‌ها بوده‌اند که فریب خورده و براساس مستندات قضایی به جرم جاسوسی دستگیر شده‌اند‌.

این مسئول افزود: چند مورد در ادارات بوشهر نیز خبرهایی در این ارتباط به دستمان رسید که جدی نبود و با ورود به موقع مراجع ذی‌صلاح پیشگیری کردند.

بحرانی در ارتباط با پرونده‌های اقتصادی در استان بوشهر بیان داشت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به اختلاس ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از یکی از شعب بانک ملت استان بوشهر است‌.

وی ابراز داشت: دستگاه قضایی با سرعت عمل خوبی که از خود نشان داد، رای خود را درباره این پرونده صادر کرده و مجرمان نیز هم اکنون در زندان هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر متذکر شد: بخشی از اموال مجرمان برای ضبط به نفع دولت شناسایی شده، اما هنوز به میزان رقم اختلاس شده نرسیده است‌.

بحرانی اضافه کرد: همچنین یک پرونده ارتشاء و دریافت رشوه به مبلغ حدود یک میلیارد تومان مربوط به گمرک استان نیز در دادسرا در دست بررسی است و به زودی رای نهایی صادر و آن گاه می‌توان اطلاعات قضایی آن را بازگو کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر در کنار اعتماد، نظارت در دستگاه‌های اداری قوی‌تر باشد، شاهد بروز چنین تخلفاتی نخواهیم بود‌.

وی در پایان اذعان داشت: پرونده‌های دیگری از فساد اقتصادی نیز در دستگاه قضایی استان در دست بررسی است که مبالغ پایین‌تری داشته و به اهمیت دو مورد ذکر شده نیست.