- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ذخیره ۱۶۰ میلیون متر آب در سد رئیسعلی

به گزارش “عسلویه نیوز” سید مهدی موسوی ظهر امروز در نشست مشترک با بخشدار، رئیس شورای اسلامی و نمایندگان باغداران آبپخش اظهار داشت: این شرکت با همه توان خود سعی در توزیع دقیق و عادلانه آب و جلب رضایت باغداران دارد.
وی افزود: با توجه به شیب طبیعی کانال‌ها و اراضی منطقه آبپخش، برای افزایش راندمان انتقال آب و بهره‌وری بیشتر لزوم تمرکز آب در یک نقطه ضروری است و در صورتی که آب در یک نقطه متمرکز شود حجم آب و سرعت انتقال آن بیشتر از زمانی خواهد بود که آب همزمان در چند کانال جریان داشته باشد.
سرپرست شبکه بهره‌برداری استان بوشهر از اجرای این روش در شبکه آبیاری دالکی در بخش سعدآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح راندمان آبیاری چهار برابر شده و این امر در سایر مناطق نیز اجرایی میشود.
موسوی تصریح کرد: در منطقه آبپخش با وجود سد مخزنی رئیسعلی دلواری انتظار میرود این طرح بهتر و با استقبال بیشتر باغداران اجرا شود.
وی از ذخیره ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و اضافه کرد: ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد رئیسعلی وجود دارد که طی دو ماه اخیر ۳۰ میلیون متر مکعب آن مصرف شده و این در حالی است که ما در ابتدای سال قرار داریم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از حمایت شورا و بخشداری آبپخش در راستای رفع مشکلات باغداران تقدیر کرد و با استقبال از انتقادات نمایندگان باغداران گفت: ما هرگونه انتقاد و پیشنهاد را از سوی باغداران و کشاورزان می‌پذیریم و از آنان دعوت به مشارکت و همکاری می‌کنیم.
کارشناس شبکه بهره‌برداری استان بوشهر نیز در این نشست گزارش جامعی از روند پیشرفت توزیع آب و دور اول آبیاری نخیلات آبپخش ارائه کرد و از نمایندگان باغداران خواست تا باغداران را نسبت به پرداخت به موقع آب ‌بها تشویق کنند.
مختار پارسا بیان داشت: آب ‌بهای دریافتی از باغداران مطلوب نیست که این امر مستلزم توسعه همکاری و مساعدت باغداران در پرداخت به موقع آب ‌بهاست.
بخشدار آبپخش نیز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: ولی امر مسلمین فرموده‌اند که ” اگر مردم در کاری حضور نداشته باشند آن کار انجام نخواهد شد “، بنابراین باغداران باید در کنار مدیران و کارکنان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر حضور داشته و با آنان همکاری کنند.
کوروش رستمی از افتتاح پوشش بتنی کانال‌های درجه سه در منطقه آبپخش در آینده نزدیک خبر داد و افزود: نشست‌های متعددی با باغداران و کشاورزان بخش داشته و سعی در حل مشکلات آنان کرده‌ایم و برخی مناطق مشکلات بیشتری دارند که این مشکلات با همراهی و مساعدت خود باغداران قابل حل خواهد بود.
وی متذکر شد: از باغداران می‌خواهیم که حضور موثر و پررنگی در کنار مسئولان توزیع آب داشته باشند تا با تعامل سازنده و مثبت شاهد اجرای موفق‌تر برنامه زمان‌بندی توزیع آب باشیم.
در ادامه نشست نمایندگان باغداران بنار آزادگان، ‌سه‌کنار و گروگزی و قلایی مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان نیز برای رفع مشکلات آنان قول مساعدت دادند.