- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهره‌برداری از صحن جدید حرم شاهچراغ(ع) تا مرداد ماه

استاندار فارس گفت: انتظار داریم که صحن جدید حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌(ع) تا مرداد ماه امسال آماده برگزاری نماز جمعه و سایر مراسم‌های مذهبی باشد.
به گزارش جنوب پرس، حسین صادق‌عابدین ظهر دیروز در حاشیه بازدید از مراحل پیشرفت پروژه طرح توسعه حرم حضرت احمدبن‌موسی‌(ع)، پیشرفت کار را مناسب ارزیابی کرد.

وی گفت: تا آخر مرداد ماه سال جاری نیز عملیات سفت‌کاری و سازه‌ای این طرح به اتمام خواهد رسید و نازک‌کاری نیز هم زمان با بهره‌برداری انجام می‌شود.

صادق‌عابدین با یادآوری اینکه عملیات آزادسازی خیابان ۹ دی اردیبهشت و  عملیات تخریب میدان روبروی حرم مطهر شاهچراغ(ع) خرداد سال گذشته آغاز شد، گفت: اکنون می‌توانیم به مردم استان فارس نوید بدهیم که هشت هزار و ۵۰۰ متر فضای صحن و طرح توسعه حرم مراحل آماده‌سازی نهایی را طی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام این طرح، فضای قدیم حرم مطهر شاهچراغ(ع) به صحن جدید و صحن جدید به مسجد نو متصل و یکی از بزرگ‌ترین فضاهای مذهبی کشور در سومین حرم‌اهل بیت(ع)، شیراز، ایجاد می‌شود.

براساس این گزارش، در این بازدید رئیس بنیاد مسکن کشور، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی فارس و مسئولان پروژه حضور داشتند