- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اعزام هیئت تجاری استان بوشهر به قطر

محمدرضا صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با سفارت ایران در قطر و با توجه به موافقت اولیه سازمان توسعه تجارت ایران، یک هیئت تجاری بازاریابی مشترک به مسئولیت سازمان بازرگانی استان سیستان و بلوچستان به عنوان مجری و با همکاری سازمان بازرگانی استان بوشهر به کشور قطر اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه این هیئت تجاری مشترک در سه ماهه دوم سال جاری به کشور قطر اعزام می‌شود از واحدهای تولیدی و صنعتی علاقمند برای شرکت در این هیئت تجاری دعوت کرد.
صادقی اضافه کرد: از جمله اهداف و برنامه‌های اعزام این هیئت تجاری، بازاریابی، سرمایه‌‌گذاری متقابل واحدهای اقتصادی و شرکت‌های تولیدی، صنعتی، توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی با کشور مذکور است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی تصریح کرد: متقاضیان برای نام‌‌نویسی می‌توانند به اداره توسعه صادرات این سازمان یا سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان تماس بگیرند.
وی در ارتباط با ثبت سفارش کالا در سازمان بازرگانی استان بوشهر بیان داشت: با توجه به نقش و جایگاه دولت الکترونیک سازمان بازرگانی بوشهر نیز در همین راستا اقدام به ثبت سفرش کالا به صورت غیر حضوری می‌کند.
صادقی اضافه کرد: در راستای ایجاد دولت الکترونیک و در جهت اجرای گام به گام اینترنتی سیستم ثبت سفارش کالا، این سازمان سال گذشته فرآیند ثبت سفارشات را به صورت غیر حضوری پذیرش و کارشناسی کرد.
معاون سازمان بازرگانی استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان تجار، بازرگانان و صاحبان کالا با حضور در سازمان مراحل پیگیری مجوزها را انجام می‌دهند، اما با اجرای این گام جدید، ضرورت حضور نمایندگان به منظور ارائه پر فرم (پرونده خام) از فرآیند فعلی حذف می‌شود.
صادقی اذعان داشت: سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات کالا در راستای نهضت خدمت‌رسانی از ابتدای سال ۸۷ به صورت تدریجی شکل گرفته و در نهایت در سال گذشته به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی آغاز به کار کرده است.