- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بیمارستان کنگان تخصصی و مدرن می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بیمارستان کنگان به یک بیمارستان تخصصی و مدرن تبدیل می‌شود.

خبرگزاری فارس: بیمارستان کنگان تخصصی و مدرن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه غلامرضا حیدری یکشنبه شب در بازدید از طرح‌های بهداشتی و درمانی منطقه عسلویه اظهار داشت: بهداشت و درمان یک مسئله مهم و تاثیرگذار در سطح جامعه است و افزایش شاخص‌های بهداشتی در تمام شهرها مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: در چند سال اخیر برای توسعه امکانات بهداشتی در این شهرستان برنامه‌ریزی مطلوبی انجام شده و انتظار داریم امسال شاهد ارتقای سطح کیفی خدمات باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و صنعتی شدن منطقه عسلویه، کنگان و دیر ارتقای سلامت مردم در این منطقه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار دارد.

حیدری اضافه‌ کرد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برنامه‌هایی برای تغییر در ساختار تشکیلاتی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی از قبیل خدمات پیشگیری، توسعه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز ارائه خدمات تخصصی طراحی کرده و در حال اجراست.

وی با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به منطقه اقتصادی پارس‌جنوبی گفت: در این سفر اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش بهداشت و درمان این منطقه در نظر گرفته شده است.

 این مسئول اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نماینده مردم کنگان، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کنگان، بخشدار عسلویه و دیگر مسئولان، طرح‌های این سفر را پیگیری می‌کنند و امیدوار هستیم با بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده نزدیک مورد استفاده مردم این منطقه قرار ‌گیرد.

حیدری با تاکید بر انتخاب بیمارستان کنگان به عنوان بیمارستان معین نفت گفت: در راستای توسعه بخش‌های تخصصی در این منطقه، بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان بیمارستان معین شرکت نفت انتخاب شده است.

وی بیان کرد: با این اتفاق این مرکز درمانی به یک بیمارستان تخصصی مدرن برای ارایه خدمات درمانی با کیفیت‌تر با تجهیزات مدرن در منطقه تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: راه‌اندازی بخش دیالیز، خرید و راه‌اندازی ام.آر.آی، احداث و راه‌اندازی بخش آی.سی.یو، گسترش بخش اورژانس، بهبود هتلینگ و تأمین نیروی انسانی متخصص از مهم‌ترین اقداماتی است که در بیمارستان کنگان انجام می‌شود.