- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

به مناسبت نیمه شعبان جشن پیوند ۸۰ زوج مناطق زلزله‌زده بوشهر برگزار می‌شود

امام جمعه خورموج از پیش‌بینی برگزاری جشن پیوند ازدواج ۸۰ زوج مناطق زلزله‌زده بوشهر در ایام نیمه شعبان خبر داد.13911130000290_PhotoA [1]

 

به گزارش عسلویه نیوز از دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه خورموج برگزار شد، اظهار کرد: منطقه زلزله‌زده شهرستان شنبه هم‌اکنون نقطه تهدید است اما مردم هوشیار، نیروی انتظامی و بسیج نیز فعال بوده و آماده برخورد با مشکلات هستند.

وی همچنین با اشاره به حماسه حضور مردم در انتخابات ۲۴ خردادماه، گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضورشان به دشمن «نه» گفتند و شور و شعور انقلابی خود را به منصه ظهور رساندند.

امام جمعه خورموج افزود: خلق حماسه سیاسی که مدنظر رهبر معظم انقلاب بود محقق شد و به منتخب مردم تبریک می‌گوییم که با شعار اعتدال وارد صحنه شد؛ امیدواریم با توجه به سابقه درخشان و تجربیات ارزشمندی که دارد و با همکاری سایر قوا روند پیشرفت کشور ادامه یابد.

مصلح با تاکید بر ضرورت خلق حماسه اقتصادی مدنظر رهبری گفت: استعداد این منطقه کشاورزی است که باید زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود؛ در حوزه صنایع نیز هر چند مشکلات محیط زیستی به وجود می‌آورد اما باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی اضافه کرد: ایران کشوری جوان است و دغدغه رهبری نیز پیر شدن کشور است و ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش و سپردن مسائل جوانان به وزارت ورزش مصوبه درستی نبود.

وی تصریح کرد: در خورموج دغدغه‌های جدی فرهنگی به ویژه در بخش حجاب وجود دارد که برای این شهرستان زیبنده نیست و برای نمونه، در نمایشگاه نوروزی که غالب فروشندگان غیربومی بودند حجاب اسلامی به خوبی رعایت نمی‌شد که بروز این مسائل پیامدهای نامناسب فرهنگی دارد.

فرماندار دشتی نیز گفت: باید سعی شود جلسات کوتاه و نتیجه‌بخش باشد و اگر ادارات تقویمی داشته باشند که به همه مناسبت‌های ملی و مذهبی توجه کنند از آن پس جلسات تنها به هماهنگی منجر می‌شود.

سید علی هاشمی اضافه کرد: در انتخابات شاهد حضور ۸۹ درصدی مردم دشتی بودیم که ۱۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود و این امر نشان از نگاه و فرهنگ بالای مردم دشتی دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز گفت: مشارکت مردم در انتخابات حماسه‌ای ملی و بی‌نظیر و سیلی محکمی بر دهان دشمنان بود.

اردشیر محمودی‌فرد افزود: این حماسه باعث خیر و برکات بعدی نیز خواهد بود و امید است رئیس جمهور جدید با استفاده از توانمندی‌های همه نیروهای نظام خدمت کند.

وی تصریح کرد: این نشست نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی است که در سال جدید تشکیل شد و دستور صورتجلسه آن تحقق شعار سال و بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان دشتی بود.