- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آخرین وضعیت تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی تشریح شد

عسلویه نیوز” رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی آخرین وضعیت تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی را تشریح کرد.937059_PhotoA [1]

 

  به گزارش خبرگزاری عسلویه نیوز”، هادی چابوک صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متخصصان ایرانی با توان و تخصص خود در عرصه‌های مختلف موجب پیشرفت ایران اسلامی شده و می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای انجام تعمیرات اساسی در فازهای مختلف انجام شده و با برنامه از پیش مشخص شده پیش خواهیم رفت.

مسئول تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم خاطر نشان کرد: بر خود لازم می‌دانم که ضمن تشکر و قدردانی از تمام همکاران در واحدهای مختلف، به‌طور ویژه از زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی همکاران بهره‌برداری که با حضور پر‌رنگ و مؤثر خود در صحنه تعمیرات اساسی، در پیشبرد موثر و ایمن کارها نقش ویژه‌ای ایفا نمودند، قدردانی کنم.طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از مدت‌ها قبل انجام داده بودیم، تعمیرات اساسی ۹۲ از ۲۹ اردیبهشت‌ ماه شروع و طی یک بازه ۳۶ روزه تا ۲ تیرماه ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول در خصوص تعمیرات اساسی ۱۳۹۲ فازهای ۹ و ۱۰ گفت: مطابق این برنامه‌ریزی برای تکمیل تمام کارها در هر فاز ۱۸ روز که منظور به مدت ۸ روز نیز توقف کلی پالایشگاه از ۲۲ الی ۲۹ خردادماه برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه افزود: اهداف مختلفی در تعمیرات اساسی مد نظر بوده که بخشی از آن شامل آیتم‌های مورد درخواست بهره‌برداری بود که بر اساس تجارب سال‌های قبل نیازمند تمیز‌کاری و بازبینی تجهیزات مختلف بوده است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه پنجم اضافه کرد: بخش دیگری از کارها مربوط به موارد مورد درخواست بازرسی فنی بوده که شامل تکمیل مدارک مربوط به بازرسی اولیه دستگاه‌ها، تجهیزات و همچنین بازبینی تجهیزات مشکوک به نقص و خوردگی با توجه به تجربه و مشاهدات سال‌های قبل بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح‌های اصلاحی خاطر نشان کرد: در این میان اجرای طرح‌های اصلاحی متعددی که به توقف نیاز داشتند نیز در دستور کار تعمیرات قرار گرفت که هم‌اکنون در حال انجام است.همچنین از طرف واحد مهندسی پالایش، تخلیه و بارگذاری بستر‌های خشک‌کن ردیف اول تصفیه گاز نیز در برنامه گنجانده شده که با موفقیت در بازه تعمیرات اساسی فاز ۹ به پایان رسید.

چابوک در ادامه تصریح کرد: از نکات مهم و بارز تعمیرات اساسی امسال در مقایسه با سال‌های قبل، اجرای دستورالعمل‌های هشت‌گانه تدوین شده با هدف رسیدن به نظم کارگاهی بیشتر و حذف عوامل حادثه ساز بوده که اجرای این دستورالعمل‌ها سهم بسزایی در کاهش حوادث تعمیرات اساسی جاری داشته است.