- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

حذف عوامل حادثه‌ساز در تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی از حذف عوامل حادثه‌ساز در تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خبر داد.جوشکاری [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” هادی چابوک صبح امروز در نشست با مسئولان اظهار کرد: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین عملیات‌ها در پارس جنوبی است و هر سال شاهد انجام این مهم در پالایشگاه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: کیفیت انجام تعمیرات اساسی در سال جاری نسبت به قبل رشد چشمگیری داشته است که امیدواریم این روند تداوم یابد.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به روند انجام تعمیرات اساسی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از مدت‌ها قبل انجام داده بودیم، تعمیرات اساسی امسال از ۲۹ اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود و طی یک بازه ۳۶ روزه تا ۲ تیرماه ادامه خواهد یافت.

چابوک گفت: مطابق این برنامه‌ریزی برای تکمیل تمام کارها در هر فاز ۱۸ روز منظور شده که به مدت ۸ روز نیز توقف کلی پالایشگاه از ۲۲ تا ۲۹ خردادماه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: اهداف مختلفی در تعمیرات اساسی مدنظر بوده که بخشی از آن شامل آیتم‌های مورد درخواست بهره‌برداری بود که بر اساس تجارب سال‌های قبل نیازمند تمیز‌کاری و بازبینی تجهیزات مختلف بوده است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه پنجم اضافه کرد: بخش دیگری از کارها مربوط به عناوین مورد درخواست بازرسی فنی بوده که شامل تکمیل مدارک مربوط به بازرسی اولیه دستگاه‌ها، تجهیزات و همچنین بازبینی تجهیزات مشکوک به نقص و خوردگی با توجه به تجربه و مشاهدات سال‌های قبل بوده است.

چابوک با اشاره به اجرای طرح‌های اصلاحی خاطر نشان کرد: در این میان اجرای طرح‌های اصلاحی متعددی که به توقف نیاز داشتند نیز در دستور کار تعمیرات قرار گرفت که هم‌اکنون در حال انجام است.

وی یادآور شد: همچنین از طرف واحد مهندسی پالایش، تخلیه و بارگذاری بستر‌های خشک‌کن ردیف اول تصفیه گاز نیز در برنامه گنجانده شده که با موفقیت در بازه تعمیرات اساسی فاز ۹ به پایان رسید.

چابوک از حذف عوامل حادثه‌ساز در تعمیرات اساسی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از نکات مهم و بارز تعمیرات اساسی امسال در مقایسه با سال‌های قبل، اجرای دستورالعمل‌های هشت‌گانه تدوین شده با هدف رسیدن به نظم کارگاهی بیشتر و حذف عوامل حادثه‌ساز بوده، که اجرای این دستورالعمل‌ها سهم مهمی در کاهش حوادث تعمیرات اساسی جاری داشته است.

مسئول تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم گفت: زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی تمام کارکنان به ویژه همکاران بهره‌برداری نقش مهمی در بهبود روند امور داشته است که شایسته تقدیر هستند.